יגואר X טייפ. לא הצליחה, הבאה תשפר?ביגואר עמלים במרץ על מחליפה ליגואר X טייפ, שתושק לקראת 2012. מדובר במכונית חדשה לגמרי שתהווה תחרות אמיתית לב.מ.וו סדרה 3 ודומותיה, כך מובטח. ה-X טייפ הבאה תמוקם מתחת ליגואר XF ותהיה למעשה, בדיוק כמו זו הנוכחית, כרטיס הכניסה ליגואר, אך ברמה תחרותית בהרבה מבעבר.

בניגוד ליגואר X-טייפ הנוכחית והלא ממש מצליחה, שמבוססת על פורד מונדיאו הקודמת, ה-X טייפ החדשה תשב על פלטפורמת-אלומיניום מתקדמת מקורית, שתשמש גם דגמים עתידיים נוספים של יגואר. ככל הנראה מדובר בפלטפורמת הנעה אחורית קומפקטית יחסית, עם פוטנציאל להפוך בהמשך לפלטפורמה שתוכל להכיל גם מערכות הנעה כפולה. מאחר ופיתוח פלטפורמה מקורית חדשה לגמרי כרוכה בעלויות גבוהות, ומן הסתם הוא יגזול חלק משמעותי ממיליארד הליש"ט שהקציבו בטאטא עבור פיתוח של יגואר ולנד רובר גם יחד, זו תהיה פלטפורמה מודולרית. זאת אומרת, ניתן יהיה להגדיל, להוסיף ולעדכן אותה בקלות יחסית לטובת דגמים נוספים. בהקשר הזה נוכל לגלות שזו תשמש את הדורות הבאים של יגואר XF, יגואר XK ומכונית ספורט קומפקטית חדשה לגמרי – ה-F טייפ – הנמצאת בקנה. אגב, לאחר גמר הפיתוח של הפלטפורמה החדשה וגרסאותיה השונות, ישב כל היצע יגואר על פלטפורמות אלומיניום.

העיצוב ישאב לא מעט השראה ממכונית התצוגה RD6 מ-2003. וזה אומר סממנים האופייניים כבר היום לדגמי יגואר העדכניים XF ו-XJ אך עם קווים רכים ועגלגלים יותר, בכדי ליצור בידול ברור במראה בין היגואר הקומפקטית ביותר לשאר הדגמים בהיצע. ביגואר מעוניינים להציע מתחרה דינמית ומלהיבה לנהג – כיוון שמסמן במובהק את תוצרת ב.מ.וו. לגבי המנועים עוד מוקדם לדבר, אך השמועות מספרות על היצע חסכוני במיוחד של מנועי ארבעה צילינדרים בנזין ודיזל, ושמועה מעניינת בדבר דגם העל שיצויד בדיזל דווקא – 3.0 V6 חזק, שישודך לגיר שמונה הילוכים אוטומטי. בעתיד הרחוק יותר (ככל הנראה 2015) תוצע גם גרסת כלאיים.