הינו קונטסה 1300
השקת הינו בשוק המקומי גרמה לפרץ נוסטלגיה וזכרונות מההכרות הקודמת שלנו עם היצרנית, שהיום היא חטיבת המשאיות של טויוטה. זה היה בשנות ה-60, אז הכרנו את הקונטסה, מכונית שכתבה פרק חשוב בהיסטוריה של השוק הישראלי.

הקונטסה של הינו הייתה משפחתית קטנה עם מנוע אחורי וארבע דלתות, שהורכבה בארץ עד שנת 1968 במפעלים של אפריים אילין שהלך לעולמו לאחרונה. כיוון שב-1967 כבר עברה הינו לבעלות טויוטה, הרי שלפחות תיאורטית בנינו כאן מכוניות של הענקית מיפן. אמנם הקיטים של המכוניות האחרונות שכבו כאן זמן רב (וכנראה הגיעו לפני השתלטות טויוטה על הינו), אבל למה להיות קטנוניים.
הקונטסה 900 (35 כ"ס) הייתה המכונית העצמאית הראשונה של הינו, שהחלה את התעסקותה בתחום עשור קודם לכן עם ייצור ברישיון של רנו 4CV (קאטר-שבו). היא השתמשה במרכיבים, וכמובן במבנה המנוע האחורי של הרנו, והייתה דגם ראשון של הינו שהורכב בארץ (ממנו יוצרו כ-2,200 מכוניות). רובן אגב הורכבו כאן אחרי שביפן כבר הוצג דגם ה-1300 החדש. בכל מקרה, את ה-900 ספרינט היפה והנדירה ביותר (45 כ"ס) שעיצב מיקולוטי האיטלקי, לא ראינו כאן.
הקונטסה 1300, שהתבססה על ה-900 היפה, היוותה צעד משמעותי עבור הינו גם בזכות העיצוב הנאה של מיקולטי. זה היה אחראי על עיצוב דגמי טריומף באותה תקופה, ומכאן הדמיון. ה-1300 עם 55 כ"ס הוצגה ב-1964, אך אצלנו יוצרה מ-1965, תחילה עם שלושה ואחרי כן עם ארבעה הילוכים. גרסת קופה נאה וחזקה יותר (65 כ"ס) לא שווקה כאן. כ-4,300 מכוניות מדגם ה-1300 הורכבו כאן, ובגלל המנוע האחורי נודעה התנהגות הכביש שלהן כגבולית.
מעניין לדעת שב-1965 עוד הספקנו לייצא 100 קונטסות ליוון. בכך הפכה ישראל הקטנה לאחת היצואניות הראשונות של מכוניות יפניות לאירופה.