מיקו הירבונן מנצח בשוודיהזהו עידן חדש באליפות העולם בראלי. תקנות חדשות, מכוניות חדשות וקבוצות חדשות, והזירה מתחממת – גם בשוודיה הקפואה. מהשנה, מכוניות ה-WRC המוכרות ייעלמו מהמסכים ואת מקומן יתפסו גרסאות משודרגות של מכוניות מקטגוריית S2000. למכוניות אלו מנועי 1.6 ליטר מוגדשים עם קיט WRC מיוחד, ועל אף שהספקן ויכולותיהן דומים, הן זולות ונגישות מבעבר. הוכחה חיה לכך היא מספרן הרב של הקבוצות החדשות, שהביאו איתן גם נהגים חדשים – אבל גם את הארסנל המוכר של נהגי-על חסרי פחד שלמדנו לאהוב.

נכניס אתכם לעניינים בקצרה: סבסטיאן לואב וסבסטיאן אוגייר יתחרו עם ה-DS3 החדשה עבור קבוצת סיטרואן, כמובן, כאשר הוצהר בראש חוצות כי שניהם יקבלו מעמד שווה לאורך העונה. שני נהגי פורד המוכרים, מיקו הירבונן ויארי-מאטי לאטוולה, יזכו לגורל דומה ויתחרו עם הפיאסטה RS החדשה. אליהם מצטרפים נהגים מוכרים נוספים כפטר סולברג (ב-DS3), אחיו הנינג (בפיאסטה) שיתחרה עבור סטובארט-פורד ביחד עם מאדס אוסטברג הצעיר ומתיו וילסון, קימי רייקונן שיתחרה בקבוצת Ice 1 בעשרה מרוצים עם DS3, קן בלוק שיתחרה בפיאסטה עבור קבוצתו מונסטר, ועוד מספר קבוצות שיתחרו בשני הדגמים הללו, ובקרוב גם המיני קאנטרימן החדשה שתצטרף לסבב גם עם קבוצה רשמית (עם הנהגים קריס מיק ודניאל סורדו). בקיצור, יהיה שמח.

והשמחה מתחילה עם ראלי שוודיה, ועם מוביל ראלי מפתיע ביום הראשון – מאדס אוסטברג בן ה-23 ניצח בשלושה סטייג'ים והוביל את הראלי עם סיום היום. צמוד אליו התמקם מנצח שוודיה בשנה שעברה, מיקו הירבונן, והרחק מאחור התייצבו מובילי האליפות בשנה שעברה. הסיבה פשוטה – שלג כבד שנערם על תוואי הראלי הוביל למחסור גדול באחיזה עבור הראשונים לעלות על הסטייג'ים. לואב, אלוף העולם, סבל קשה במיוחד וסיים את היום הראשון במקום התשיעי, כמעט שלוש דקות מאחור.
היום השני היה בסימן הירבונן. הפיני המעופף, ששוודיה אהובה עליו במיוחד, עקף את אוסטברג והמשיך לדהור בראש לאורך כל היום, על אף ספין קצר אחד. הוא הצליח לשמור על מעמדו על אף מתקפה מדהימה מצד פטר סולברג, לאטוולה ואוגייר – כולם סיימו את היום השני בטווח של עד 16 שניות מהמוביל ועם סיכוי לזכות בראלי. לואב היה הבא בתור ובמקום השישי, כדקה ו-40 מאחור וללא סיכוי ממשי לזכות בראלי.
עם תחילת היום השלישי הייתה זו מלחמה עד הסוף בין הירבונן ואוסטברג. מלחמה שהירבונן המנוסה יותר זכה בה לבסוף, בהפרש של שניות בודדות. אך אוסטברג, שסיים שמיני בשנה שעברה, בהחלט יכול להיות מרוצה מהתוצאה – הטובה ביותר בקריירה הקצרה שלו ב-WRC. לאטוולה, אוגייר וסולברג סבלו מבעיות לאורך היום וסיימו בסדר הזה, כאשר אוגייר מכפר בניצחון ב"פאואר-סטייג'" שסיים את הראלי, ובהתאם לתקנות החדשות זוכה ב-3 נקודות נוספות (לואב, שסיים את הסטייג' שני, זכה לשתי נקודות ולאטוולה זכה באחת). סולברג, יש לציין, לא זכה לנהוג בסטייג' האחרון של הראלי. הוא נסע במהירות מופרזת בין הסטייג'ים ורישיונו נשלל לאלתר. במקומו נהג הנווט שלו, שניווט את הרכב בביטחה אל המקום החמישי.
נתראה בראלי מקסיקו, בתחילת מרץ.

דירוג ראלי שוודיה:
1. מיקו הירבונן (פורד) – 3:23:56.6 (25 נק')
2. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד) – +6.5 (18 נק')
3. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 34.0+ (16 נק')
4. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) –47.7+ (15 נק')
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – +1:31.2 (10 נק')
6. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:30.3+ (10 נק')
7. פי.ג'יי אנדרסון (פורד פרטית) – 6:22.0+ (6 נק')
8. קימי רייקונן (אייס 1) – +7:02.3 (4 נק')

דירוג קבוצות אחרי מרוץ אחד:
1. פורד – 40 נק'
2. סיטרואן – 22 נק'
3. סטובארט-פורד – 18 נק'
4. אייס 1 – 8 נק'
5. אבו-דאבי – 6 נק'
6. פרם – 4 נק'
7. מונסטר – 2 נק'