מאזדה CX-5 החדש
לראשונה מאז הציעה את הטריביוט שתוכנן על-ידי פורד, מאזדה תשיק רכב פנאי מפיתוח עצמאי. זוהי פעם ראשונה בה מאזדה משיקה רכב פנאי קומפקטי, והוא יתחרה בלהיטים כמו ניסאן קשקאי, יונדאי ix35 ואחרים בפלח השוק ממנו דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, נעדרה עד עתה. לרכב החדש ניתן השם מאזדה CX-5, והוא יוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט שתערך בגרמניה בחודש ספטמבר. לישראל הוא יגיע בראשית שנה הבאה, כך על-פי מידע שנמסר ל'אוטו' מחברת דלק מוטורס. מחירו יעמוד להערכתנו על כ-160,000 שקל, בדומה למתחריו.
ה-CX-5 יוצע עם מנוע 2.0 ליטר בנזין מסדרת ה'סקאייאקטיב' (SKYACTIV), סדרת מנועים חדשה עם יחס דחיסה גבוה מאוד (1:14) שתוכננו במטרה להציע תצרוכת דלק נמוכה. מנועים אלו יכללו גם גרסאות דיזל עם יחס דחיסה זהה בנפח 2.2 ליטר, ובשתי גרסאות הספק. מאזדה לא מפרטת איזה הספק ומומנט יהיה למנועים, או מה נתוני תצרוכת הדלק והביצועים. גם נתוני מידות של הרכב החדש, שיציע חמישה מושבים, לא פורסמו.
מאזדה CX-5 הוא רכב ראשון שעוצב בשפת העיצוב 'קודו' (KODO) החדשה, אותה הציגה היצרנית לראשונה בדגמי התצוגה שינארי ומינאגי (גרסת התצוגה של ה-CX-5). רכב הפנאי החדש פותח במלואו על-ידי מאזדה, ועושה שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין.