דודג' וייפר בגרסת קופה, 2008פרטים ראשונים אודות דודג' וייפר חדשה לגמרי מתחילים לדלוף, והתמונה כבר נראית מעוררת תיאבון. בסוף 2010 חשף סרג'יו מארצ'יאונה בכנס סגור לסוכני קרייזלר בארה"ב אב-טיפוס של וייפר חדשה, בהבטיחו להגיע לייצור סדרתי כבר ב-2012. עתה, עם התבהרות ראשונית של התמונה, נראה שההבטחה עומדת להתממש.

דודג' וייפר, בעיני רבים מכונית השרירים המודרנית האולטימטיבית, יוצרה בין השנים 1992-2010 ובכך היתה לא רק למכונית הסדרתית החזקה והמהירה אי-פעם בקונצרן קרייזלר, למרבה ההפתעה הפכה גם לאחת המיוצרות הכי הרבה זמן כמעט ללא שינויים מהותיים. הוייפר היתה תשובה הולמת לקורבט של שברולט ואישור לפרויקט ניתן על-ידי יו"ר קרייזלר האגדי בשעתו – לי אייקוקה ב-1990.
כהשראה משמשת אגדה אמריקאית אחרת – AC קוברה, ולא משנה שזו האחרונה נקשרה בקשרי דם עם קונצרן פורד דווקא (המנוע היה מתוצרת פורד), גוייס אבי הקוברה קארול שלבי לפרויקט, והוא היה מעורב עמוקות בפיתוח. כאשר הושקה לבסוף ב-1992 כבר החזיקה באמתחתה בשני גימיקים יחודיים: מנוע בתצורת V10 נדירה וחסרת תחרות בשעתו בעולם הרכב, ונפח מנוע של 8.0 ליטר (שצמח מאוחר יותר עד 8.3 ליטר) – אף הוא ללא תחרות, עד ימינו אנו. למעשה, מנוע ה-V10 בנפח 8.3 ליטר של הוייפר הוא המנוע הסדרתי הגדול ביותר אי-פעם, ולא סביר ששיא זה יישבר לנוכח התפנית שקיבלה חשיבות צריכת הדלק ופליטת המזהמים בשנים האחרונות.
קרייזלר: וייפר חדשה בקנה
צילום: מנהל
AC קוברה היתה ההשראה לוויפר
הוייפר החדשה תשב על פלטפורמה חדשה לגמרי, שפותחה במיוחד עבורה. בקרייזלר כבר החלו לעבוד בשעתו על וייפר חדשה, שאמורה היתה להתבסס על מרצדס SLS, אך ההתנתקות מדיימלר הורידה תוכניות אלו לטמיון. שפע מערכות עזר אלקטרוניות – חלקן, כמו ESP ניתנות לניתוק – אמורות להעמיד את הספורטיבית הקיצונית בחזית השרירניות כיום בכל הקשור לטכנולוגיה מתקדמת. מבלי לפרט יתר על המידה צוטט יו"ר דודג' לשעבר וכיום ראש חטיבת הביצועים בקרייזלר ראלף ז'יל כי "לוייפר הבאה יהיו לא מעט גנים משותפים לפרארי". עם רכישת הקונצרן על ידי פיאט, זכו שם בבת משפחה אקזוטית ביותר שעתה גם ניתן יהיה ליהנות מקרבתה ויכולותיה. ההערכות מדברות על ניצול הידע המרשים של פרארי בכל הקשור לכיול שלדה, מערכות מתלים, מצמד כפול ודיפרנציאל אקטיבי. עניין המנועים כנראה עדיין נידון, כאשר על הפרק המשך פיתוח של ה-V10 שנפחו יצמח ל-8.4 ליטר עם טכנולוגיית 'מולטי-אייר' של פיאט ומעל ל-700 כ"ס או 'המי' V8 בנפח 6.4 ליטר עם צמד מגדשי טורבו והספק דומה. מה שברור הוא ששתילת מנוע מתוצרת פרארי מתחת לחופה הארוכה נפסלה על הסף. בכל זאת, עם כל הכבוד, מנועים המתאימים למכוניות שרירים יודעים האמריקאים לייצר בעצמם...

החשיפה המלאה, הן לגרסת הקופה והן לגרסת הרודסטר, צפויה להיערך במסגרת תערוכת דטרויט בינואר 2012.