כרית האוויר החדשה. מונעת פגיעה כואבת בין הנהג לנוסע
ג'נרל מוטורס מציג: כרית אוויר אמצעית. קונצרן הרכב האמריקני יציע מסוף שנה הבאה כרית אוויר חדשנית, הממוקמת במושב הנהג בין הנהג לנוסע. הכרית, שנועדה לתאונות צד ולתאונה בה הרכב מתהפך, תגן על הנהג ועל הנוסע לידו. היא תעשה זאת במספר תרחישים, החשוב שבהם הוא תאונת צד בה הרכב נפגע בצד הנוסע, מה שגורם להטחת הנהג לכיוון מרכז תא הנוסעים. כרית האוויר תבלום את התנועה שלו ותצמצם את הפגיעה בחלקים קשים. ב-GM מאמינים שהכרית יכולה לתרום לצמצום שיעור המיתות כתוצאה מתאונה מסוג זה, שלפי סטטיסטיקה של הממשל האמריקני עמדה בעשור שעבר על יותר מ-10% בקרב נהגים חגורים.
הכרית תגן גם על הנהג והנוסע לידו מפגיעה אחד בשני, ותצמצם פגיעות במקרה של התהפכות. היא תוצע ללא תוספת תשלום בביואיק אנקלייב (שלא משווק בישראל בייבוא סדיר), ובגרסאות עם מושבים חשמליים של שברולט טראוורס (שנמכר גם אצלנו) ו-GMC אקאדיה (לא בישראל). בעתיד היא צפויה להגיע לכלי רכב נוספים.
כרית האוויר החדשה מצטרפת להיצע אבזרי הבטיחות הקיים כיום בכלי רכב, וכולל החל משתי כריות אוויר קדמיות, דרך כריות צד (להגנה על הבטן והחזה בפגיעת צד), כריות וילון (להגנה על הראש בפגיעת צד), וכריות ברכיים (תאונה חזיתית). חלק מהמכוניות מציעות גם כריות למניעת גלישה קדימה בתאונה חזיתית (מה שמקטין את יעילות כריות האוויר הקדמיות וחגורות הבטיחות), ובפיתוח נמצאות אפילו כריות אוויר להגנה על הולכי רגל, המתנפחות ממכסה המנוע.