פיג'ו 5008יש מכוניות שמעוררות לחיים נישה שלמה, והכבוד הנדיר הזה נפל בחלקה של מאזדה 5. עד נחיתתה מקובל היה לחשוב שבארץ אין שוק למיניוואנים קומפטיים, אבל היבואנית הוכיחה שבעזרת חבילה אטרקטיבית יש קהל לרכב השימושי – והמתחרים לא איחרו להצטרף למסיבה. בשנים האחרונות הפך התחום לזירת מאבק בין מיניוואנים אירופים, יפנים וקוריאנים, כאשר המבחר גדל וקצב החידושים תכוף.

עד כה פיג'ו נמנעה מלהציג מתחרה בקטגוריה הזו, כדי להימנע מתחרת בסיטרואן C4 פיקאסו מבית. אולם הזמנים משתנים, ובתחילת 2010 פיג'ו השיקה את ה-5008, אח תאום לפיקאסו.

תנועת המושבים
בעוד כל המתחרים מנסים להכניס חיים וסקסיות לפרופורציות הקופסתיות של המיניוואן, פיג'ו מציעה רכב שמרני ונטול חן. החרטום אומנם נוטש את הסבכה המגודלת של האח הקטן (פיג'ו 3008) אבל מצליח להיות עמוס בפרטים ואנמי גם יחד, בעוד עיצוב האחוריים סתמי ולא מושך.
פיג'ו 5008: מבחן דרכים
צילום: תומר פדר

פתיחת הדלת מגלה תמונה שונה, ופיג'ו 5008 מרגיש כמו שדרוג למחלקת עסקים ליד שאר חברי הקטגוריה. לתא הנוסעים מראה ייחודי, בזכות קונסולה מרכזית שגולשת ממרכז סביבת הנהג אל בין המושבים, מאכלסת את בורר ההילוכים ומסתיימת בתא אחסון גדול ומקורר. איכות החומרים מצוינת ולטובת תחושת תא הטייס יש שורת מתגים אופקית ומערכת תצוגת מהירות עילית. חבל רק שאיכות ההרכבה אינה אחידה, ודוגמה טובה לכך היא בסיס בורר ההילוכים שמרקד בכל נגיעה בבורר.

תנוחת הנהיגה הגבוהה נוחה ואליה מצטרפת שמשה קדמית גדולה ורחוקה שיוצרת תחושת מסיביות. אולם באופן מפתיע, למרות תחושת הגודל, המרווח בשתי השורות האחוריות לא נדיב: השורה השנייה מציעה מרחב סביר לברכיים ולראש, אך פחות לכתפיים (בגלל מבנה הדלת הפולשני), ואילו הכניסה לשורה השלישית נוחה מאוד בזכות פטנט מצוין לקיפול המושב, אבל המושבים מאוד נמוכים ויתאימו בעיקר לילדים. גם תא המטען קטן בתפוסת מושבים מלאה (כמקובל בקטגוריה), אך יכול לצמוח לנפח כמעט מסחרי עם קיפול שורות המושבים.

מתחת למכסה המנוע שוכנת יחידת כוח מרשימה: מנוע 1.6 ליטר טורבו שמספק 156 כ"ס והרבה מומנט בטורים נמוכים (1,400 סל"ד). המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. התוצאה היא ביצועים טובים יותר מכל מתחרה בסגמנט, כוח זמין בשפע, פעולה שקטה וחלקה – ואפילו תצרוכת דלק טובה. בתנאי המבחן התובעניים הצלחנו להשיג ממוצע של למעלה מ-12 ק"מ לליטר, וזה בהחלט מרשים לרכב כזה.
פיג'ו 5008: מבחן דרכים
צילום: תומר פדר

גם היכולת הדינמית טובה, עם שפע אחיזה והיגוי נוסך בטחון. פיג'ו 5008 אולי לא זריז ומהנה לנהיגה כמו מאזדה 5 ורנו סניק החדשים, אבל הוא בפירוש טוב מהפיקאסו ומשרה המון ביטחון בנהג בכביש מפותל. הצד הפחות חיובי הוא נוחות הנסיעה, שסובלת מכיול מעט נוקשה של המתלים. כאן ה-5008 פחות טוב ממתחריו ויותר רגיש לשיבושים באספלט במהירויות עירוניות. המצב משתפר מחוץ לעיר ונוחות הנסיעה סבירה בסך הכל. לרכב נרשמת הצטיינות יתרה בתחום בידוד הרעשים.

לעולם לא מאוחר
פיג'ו 5008 הוא מיניוואן קומפקטי מצוין. הוא אולי לא מרשים חיצונית, אך מהודר ובעל תחושה יוקרתית מבפנים, יש לו חטיבת כוח מעולה ויכולת כוללת גבוהה מאוד. למעשה, הוא מרגיש כמו מוצר פרימיום בהשוואה לשאר המתחרים בקבוצה.

המגרעת העיקרית היא מחיר גבוה בכ-10,000 שקל מהמתחרים (170,000 שקל לגרסת הבסיס), דבר שעבור רבים יוציא אותו משיקול הרכישה – וחבל. מדובר בפירוש במיניוואן הקומפקטי הטוב ביותר בקטגוריה.