טאטא מאנזה
טאטא, קונצרן משפחתי הודי וותיק, "הסתפק" עד לפני מספר שנים בשוק ההודי האדיר. שלל החברות הבנות שלו (שכולן מתחילות בשם טאטא) מייצרות הכל: מטרקטורים, עבור באוטובוסים ומשאיות, מכוניות ועד לציוד צמ"ה. בקיצור כל מה שזז כאשר השוק המקומי הספיק להפוך את הקונצרן לגוף המגלגל מיליארדי דולרים. רכישת יגואר ולנד רובר מידי פורד ב-2008 בתמורה לכ-2.3 מיליארד דולר הייתה למעשה ההצהרה הראשונה של טאטא "לעלות כיתה" בתעשיית הרכב ויותר מרמז בדבר השאיפה למכור כלי רכב גם בשווקים ש... איך נאמר בעדינות: דורשים תנאי סף גבוהים קצת יותר מהמקובל בהודו. בדטרויט ראינו קונספט מפתיע של חשמלית עירונית קומפקטית בשם eMO ואליה מצטרפת עתה מכונית היברידית חדשה, רגע לפני הייצור.

כאמור, זה עתה השיקה טאטא קונספט של דגם המאנזה שלה, בגרסת כלאיים, כאשר ככל הנראה עוד במהלך שנה זו תיכנס המכונית לייצור סדרתי. המאנזה (Manza) היא המשפחתית הקומפקטית החדשה של טאטא שכבר נמכרת מזה כשנה בגרסאות דיזל ובנזין במחירים הנעים סביב ה-10,000$ בתרגום חופשי. טאטא מתגאים שאחד מלקוחותיה הצליח להשיג בדגם ההיברידי נתון צריכת דלק פנטסטי של למעלה מ-46 ק"מ לליטר, כהוכחה לחסכוניות הדגם; תודו שזו דרך בהחלט מקורית לפרסם נתוני צריכת דלק...

בטאטא לא מפרסמים כל נתון טכני רשמי, אך מידע לא רשמי המובא מפי גורמים בחברה באמצעות אמצעי תקשורת הודיים מדבר על מנוע בהספק של כ-75 כ"ס, טווח נסיעה של 100 מייל (160 ק"מ) בין טעינות ומהירות מרבית של קצת למעלה מ-110 קמ"ש.