קיה אופטימה
"הקטגוריה אליה מכוונת האופטימה, משפחתיות גדולות, היא בעלת נתח של 5% בשוק הרכב הישראלי." אומר גדי אונגר מנכ"ל טלקאר, יבואנית קיה. "מדובר בקטגוריה המגלגלת בשנה כ-10,000 מכוניות ואנחנו רוצים לייצר עמדת הובלה בפלח הזה שהוא מאוד מאתגר. בעבר המותגים הקוריאנים לא לקקו דבש בפלח הזה אבל אני רוצה להאמין שהרוביקון נחצה. אנחנו נכנסים לתחום עם אספירציות גבוהות ורצון מאוד ברור להוביל. אנחנו רוצים להגיע לנתח של 10% מהשוק הזה".
נהיגה ראשונה בקיה אופטימה
כך מסביר אונגר את היומרות הגדולות של קיה ישראל עבור האופטימה. בין השורות ניתן לומר שהיבואנית מצפה להגיע למכירות של יותר מ-1,000 מכוניות לשנה עם האופטימה מספרים שהמג'נטיס המוחלפת יכולה הייתה רק לחלום עליהם.

קיה אופטימה יוצאת לדרך עם מנוע ה-2.0 ליטר (165 כ"ס) בשתי רמות גימור שיעלו 164,000 ו-180,000 שקלים. כן תוצע גרסת דיזל עם מנוע ה-1.7 ליטר (136 כ"ס ) שתעלה 171,500 שקלים. בניגוד ללוגמות הבנזין היא תגיע ללא גג הזכוכית אך עם ריפוד עור. גרסה זו תכוון יותר לתחום המוניות.
תוך מספר חודשים תצטרף להיצע גם הגרסה ההיברידית המדוברת של האופטימה שמצוידת במנוע ה-2.4 ליטר והספק משולב של 209 כ"ס. בקיה לא מדברים עדיין על מחיר לגרסה שהוצגה בתערוכת אוטומוטור אבל נראה שהוא עשוי לנוע סביב ה-170,000 שקלים.
מנוע ה-2.4 ליטר (203 כ"ס) שמוצע בארצות הברית גם בגרסה רגילה הינו מועמד לעלייה כאשר בקיה ישראל בודקים עם היצרנית את האפשרויות להביאו ארצה. עוד מועמדת לעלייה היא גרסת ה-2.0 ליטר טורבו (278 כ"ס) חזקה שמוצעת בארצות הברית.