הרוטינה כבר ידועה: הקיץ הגיע (וכבר הספיק להיגמר), סי-דו השיקה את אופנועי הים שלה באגמון הסקי של פארק דרום ואנחנו החלטנו שזה לא ממש מספיק. שיחת טלפון לחזי, איש הסירות והקשרים, מתחילה לגלגל עניינים. עוד שיחה לויקי וכריסטין, בנות המין היפה שבלעדיהן כתבה כזו תידמה למרק נטול מלח, תיאום תאריכים עם היבואנית ופז הצלם – והיתר מתגלגל מעצמו. הפעם החלטנו להתמקד בתעופה, כזו שמתחילה וגם מסתיימת במים. חזי תיאם לעניין שלושה מעופפים: גיא שיודע להקפיץ אופנועי ים; ליאור, שמעופף על ווייקבורד, ואסף שהפגיש אותנו לראשונה עם הפלייבורד שעליו עוד נפרט בהמשך.
רווה הביא איתו את היצירה החדשה של סי-דו, את ה-RXPX260RS, אופנוע הים הספורטיבי החדש לגמרי של סי-דו, שבטח שובר איזה שיא בקטגוריית "שמות בלתי אפשריים בעליל". אופנוע זה משתמש במנוע רוטקס עם מגדש-על המייצר 260 כ"ס, שהכרנו כבר בשנה שעברה, כמו גם במצערת האלקטרונית הזכורה לטוב, המאפשרת את מערכת הבלימה המתפקדת גם כהילוך אחורי, הייחודית לחברה. גם כאן נעים לפגוש באפשרות לעבור ממצב ספורט פסיכוטי למצב רגוע, המאפשר גם למתחילים (או מתחילות) ללחוץ על המצערת מבלי להעיף סוס ורוכביו לים.

החידוש הפעם הוא השוקע (חלק הסירה הנמצא בתוך המים) – הוא חדש לחלוטין ובנוי לספק יכולת ספורטיבית מרשימה. באופנוע מופיעים הפעם גם כנפונים מייצבים המתכווננים ידנית ומאפשרים הטיות חדות יותר או פחות של גוף האופנוע בעת סיבוב מהיר (לא ניסינו מצבים שונים מפאת קוצר הזמן). חזי הגיע כמובן עם סירת המליבו אדומה שלו, המייצרת באמצעות מדפים אחוריים מתכווננים ומכלי מים צדיים המתמלאים לפי דרישה, גל אחורי גדול מצידי הסירה. בתשע בבוקר כבר היינו עם כל הכלים בכנרת, שקיבלה את פנינו במפלס גבוה בהרבה מזה של הקיץ הקודם וגם במים חלקים ביותר.
עפים על הכנרת (וידאו)
צילום: פז בר

התחלנו בהיכרות עם האופנוע החדש. משוחרר מהסד של אגמון פארק דרום, שחררתי את כל הסוסים וחיש קל ריחפתי במהירויות מדהימות על המים. כשהחלתי לבחון את יכולות הפנייה שלו, הבנתי שהן גבוהות מאלו שלי, והוגבלו רק על ידי יכולת גפיי להשאיר אותי מחובר לאופנוע. פניות חדות תוך שחרור מצערת הביאו לתקיעת האף של הכלי במים וזריקת תחת מהנה, פניות במצערת פתוחה לרווחה התבצעו בזוויות הטיה אותן לא חוויתי מאז עברתי לרכב על אופנוע ישיבה. גם הרכבתה של ויקי מאחורי לא פגעה כמעט בביצועי האופנוע שהפיק טונות של כיף תוך הפגנת אחיזת מים למופת ויכולת פניה מעולה.

אחרי הבחינה של הכלי, הגיע זמן האוויר. זה התחיל עם קפיצות פוטוגניות של גיא. חזי מילא מים במיכל השמאלי של הסירה והוריד מדף. הסירה יצרה גל גבוה וגיא קפץ. בעמידה, בישיבה, עם ידיים, בלי ידיים, וגם הוא חזר ושיבח את הסי-דו החדש. אחריו הגיע תורו של אסף, וכאן נתקלנו באמת בחוויה ראשונית לגמרי. מדובר באביזר המתחבר לאופנוע הים, ומכונה בשם Flyboard (הקרש המעופף). מדובר בהמצאה צרפתית, שפותחה על ידי פרנקי זפטה (על שם כל המכות שהוא חטף מהמים?!), מי שהיה אלוף עולם באופנועי עמידה. הוא עקב אחר התפתחות הכלים, מכלי עמידה ספורטיביים ועד לכלים משפחתיים לשלושה רוכבים וגולש הכוללים מערכות ייצוב ובקרת מהירות.

פרנקי חיפש אביזר נוסף שיוסיף שימוש רווי אדרנלין לאופנוע הים. הוא יצר סעפת המתחברת אל יציאת הסילון (ג'ט) של האופנוע, כך שבמקום לייצר דחף יוזרמו המים אל תוך צינור ארוך וגמיש. הצינור מתחבר בחלקו התחתון למעין קרש עם תושבות לכפות הרגליים, וצינורות פלדה המתיזים סילוני מים כלפי מטה. הזרם מווסת על ידי המצערת של אופנוע הים. המערכת כוללת שני צינורות נוספים, המוצמדים לידיו של האדם האמיץ דיו להירתם למכשיר הזה, ומתיזים מים בלחץ נמוך יותר מאלו שמחוברים לרגליים. העיקרון פשוט – סילוני הרגליים מרימים אותך באוויר וסילוני הידיים משמשים לשיווי משקל וסיבוב – בדומה לסילוני הנעה ותמרון בחלליות, אם תרצו.
עפים על הכנרת (וידאו)
צילום: פז בר

היושב על האופנוע נותן בגז ואתה ממריא – או שמתהפך ומוטח למים בחוזקה... תלוי עד כמה היטבת לשלוט בכיוון הזויות של כפות הרגליים והידיים. אסף עברי, שמייבא את הכלי לארץ יחד עם שותפו ירון בלוך, נרתם וריחף בגובה של מעל ל-10 מטרים כאילו כלום. מרהיב. עכשיו אתם שואלים אם הייתי מטורף מספיק בשביל לנסות – והתשובה היא כמובן "כן!". וזה מדהים, אתה שוכב על הבטן והדחף שיוצא מכפות הרגליים מניע אותך קדימה. הנהון בראש, הרוכב על האופנוע מגביר את הלחץ, ואתה פשוט מונף באוויר – ועולה ועולה – או שטועה בתנועת כפות הרגליים ומוטח מטה.... התחושה – מדהימה.
אחרון חביב הגיע ליאור, מנהל בית הספר לסקי מים ווייקבורד בעין גב, שהוכיח שאפשר לרחף גבוה מעל הכנרת גם עם ויייקבורד הקשור בחבל לסירה מהירה. היה יום "שמימי".

אוטו מודה לרווה על העילה למסיבה, לחזי מנכ"ל קומפיוטסט שארגן את היום, לאסף על המכונה המעופפת, לגיא וליאור על הפעלולים, ולויקי וכריסטין על שהוסיפו יופי לאירוע.