הונדה מיקרו קומיוטרקרה לכם פעם שרציתם שלקטנוע שלכם יהיה גג? ומה לגבי ארבעה גלגלים? או מנוע חשמלי? הונדה חושבת שיש לה את הפיתרון המושלם עבורכם, שישמש אתכם לנסיעות עירוניות קצרות. תכירו את הונדה מיקרו קומיוטר (Micro Commuter, או רכב עירוני זעיר בתרגום חופשי) – אבטיפוס של מכונית חשמלית קטנה במיוחד שמיועדת לנסיעות קצרות. הרעיון הוצג לראשונה בתערוכת טוקיו בשנה שעברה, אז עם מושב אחד. לגרסה החדשה של הקונספט יש גם מושב אחורי, שיכול לאכלס שני ילדים קטנים או אדם מבוגר אחד בזכות מבנה מודולרי שניתן לשינוי בהתאם לצרכים.

בהתאם לשם שהוצמד לה, המיקרו קומיוטר היא באמת מיקרו. אורכה עומד על 250 ס"מ בלבד – מקום טוב באמצע בין רנו טוויזי (234 ס"מ), החשמלית הדומה שכבר נוסעת ברחובות אירופה, לבין סמארט פורטו (269 ס"מ). הרוחב הוא 125 ס"מ והגובה 144.5 ס"מ.
המנוע החשמלי שלה מייצר 15 קילוואט, שהם 20 כ"ס – מספיק למהירות מירבית של 80 קמ"ש. סוללת הליתיום-יון נטענת ב-3 שעות והיא מספיקה לטווח צנוע של עד 60 ק"מ. נסיעות קצרות, כבר אמרנו?
הונדה מיקרו קומיוטר: רוצים טוויזי
צילום: מנהל
הדגם שהוצג בשנה שעברה

בשביל לחסוך בחשמל, את הנתונים המקובלים במכונית חשמלית תקבלו מטאבלט ייעודי שיתחבר למכונית ויזכה להטענה בעזרת לוחות סולאריים שעל גג המכונית (וזאת גם מערכת המולטימדיה שלכם). ואם כבר סולארי – הונדה תמשיך בפיתוח על-מנת לנסות ולרתום את האנרגיה הזו גם לשאר המכונית.

המספרים נשמעים אמנם נמוכים, אך יש להם היגיון – על-פי החוק באירופה, כלי רכב חשמלי ששוקל פחות מ-400 ק"ג (לא כולל סוללות) והוא בעל הספק של 15 קילוואט ומטה, אינו דורש רישיון נהיגה – קצת כמו קלנועית משודרגת. הטוויזי, אגב, מוצעת בגרסה כזו גם כן, אך מציעה גם גרסה עם קצת יותר כוח וטווח שמצריכה רישיון נהיגה.

המיקרו קומיוטר מיועדת לספק תחבורה עירונית יעילה, נקייה וגם זולה. זה אומר לקחת את הילדים לבית הספר, לאפשר לסבא להתנייד וגם לנסוע מפגישה לפגישה בהנחה ואתם לא צריכים לעשות רושם מיוחד (או שאולי להפך). בינתיים הונדה בוחנת אותה ביפן.