מאזדה CX-5שם מלא: מאזדה CX-5
מתחרים עיקריים: ניסאן קשקאי, יונדאי ix35, קיה ספורטאז', שברולט קפטיבה ספורט, מיצובישי אאוטלנדר

כדאי לדעת עליו: ה-CX-5 הגיע אלינו השנה כסנונית הראשונה לדור החדש של מאזדה שמתבסס על פלטפורמת טכנולוגיית הסקיי-אקטיב (SkyActiv). תחת העיקרון של לשפר ולייעל טכנולוגיות קיימות על-מנת ליצור רכיבים קלים יותר, קשיחים יותר ולבסוף חסכוניים יותר, הציג רכב הפנאי נתוני צריכת דלק יפים במבחן הדרכים שערכנו לו. מצד שני, ההפרש מהמתחרים לא היה גבוה כפי שציפינו בהינתן ההצהרות של היצרנית. ובכל זאת, מציג ה-CX-5 חבילה שמתעלה על זו של מתחריו העיקריים, עם רשימת אבזור מכובדת כבר בגרסת הבסיס, כאשר חישוקי ה-19 אינץ' שבגרסאות המאובזרות דווקא פוגמים בנוחות הנסיעה. בארץ הוא משווק עם מנוע 2.0 ליטר שמספק 155 כ"ס וביצועים סבירים. התנהגות הכביש הפתיעה אותנו לטובה. מרווח הפנים טוב ותא המטען גדול ושימושי, אם כי תא הנוסעים מעט שחור לטעמנו.
כל מה שטוב: תמורה למחיר, נוחות והתנהגות, צריכת דלק טובה ביחס לקטגוריה.
כל מה שרע: תא נוסעים שחור מדי.
מה מקבלים: מתחרה ראוי לראשות הקטגוריה.
גרסה נבחרת: הבסיס – 162,500 שקלים.