יונדאי ix35שם מלא: יונדאי ix35
אחים לפלטפורמה: קיה ספורטאז'
מתחרים עיקריים: מאזדה CX-5, פורד קוגה, טויוטה ראב 4, סובארו פורסטר, מיצובישי אאוטלנדר, קיה ספורטאז', ניסאן קשקאי, סוזוקי גרנד ויטרה, פיג'ו 3008

כדאי לדעת עליו: ה-ix35 החליף ב-2009 (ונחת פה ב-2010) את יונדאי טוסון בתחום הפנאי הקומפקטי של היצרנית (ושמר על שמו בשווקים מסוימים). הוא הציג שיפורים משמעותיים בכל התחומים והפך לסיפור הצלחה מסחרי בארץ ובאירופה. הוא מתאפיין בעיצוב נאה ומודרני, תא הנוסעים מרווח למדי, רמות אבזור טובות גם אם איכות החומרים לא משהו. סך הכל התמורה טובה למחיר. הוא משווק כאן עם שני מנועי בנזין – 2.0 ו-2.4 ליטר – ודיזל אחד בנפח 2.0 ליטר. מנוע ה-2.0 ליטר הבנזיני, הפופולרי בהיצע, מציג ביצועים סבירים אם כי הוא מעט רועש (בסל"ד גבוה). מנוע הדיזל מציג ביצועים טובים מאוד אך הוא רועש עוד יותר. צריכת הדלק בשניהם ממוצעת בהשוואה למתחרים. נוחות הנסיעה מעט לוקה בחסר (אך משתפרת במהירויות גבוהות) והתנהגות הכביש טובה. היכולת בשטח מוגבלת, בעיקר, לשבילים.
אחת מקטלוג אוטו: יונדאי ix35
צילום: תומר פדר, יצרנית
בעקבות התחרות העזה בסגמנט מצא את עצמו רכב הפנאי של יונדאי בעמדת נחיתות קלה בהשוואה לכלים עדכניים יותר כמו ה-CX-5, הראב 4 החדש ושות'. גם העיצוב המרשים החל מזדקן (אם כי בחן). כדי לא לאבד מומנטום החליטה יבואנית יונדאי לעדכן את רמות האבזור. מצד אחד היא יצרה את גרסת 'שמיים פתוחים' (Open Air Edition) – מהדורה מיוחדת שכוללת בנוסף לאבזור הרגיל גם גג זכוכית פנוראמי נפתח (מקורי) ומערכת מולטימדיה (התקנה מקומית) במחיר כמעט זהה לגרסת הבסיסי; ומצד שני יצרה גרסה מופחת אבזור במחיר מאוד מושך שהופך את ה-ix35 לרכב הפנאי האוטומטי הזול ביותר בסגמנט.
מהדורות אלה, כנראה שיעזרו ל-ix35 להישאר אחת הבחירות הפופולריות בתחום בארץ. לאחרונה, אגב, נחתה גרסת תא הדלק של ה-ix35 באירופה, ובה ניתן גם לראות חזית מעודכנת התואמת את הקו העיצובי הנוכחי של היצרנית.
כל מה שטוב: עיצוב, אבזור, היצע מגוון.
כל מה שרע: נוחות נסיעה, רעש, איכות חומרים.
מה מקבלים: אחד מרכבי הפנאי הכי טרנדיים כרגע.
גרסה נבחרת: 2.0 ליטר, הנעה קדמית, באחת מגרסאות הבסיס.