מרצדס GLA
את מרצדס GLA פגשנו לראשונה לפני מספר חודשים, בתערוכת שנחאי. אז הוא נשא את התואר 'קונספט', אך לא היה צורך בידע מיוחד על-מנת להבין שמדובר ברכב כמעט-מוכן, שיצטרף להיצע הדגמים הקיים בקרוב. ועכשיו הוא כאן – רגע לפני תערוכת פרנקפורט, שם יוצג לראשונה. גרסת הייצור של ה-GLA מציגה עיצוב דומה לרכב הקונספט, עם תא נוסעים שפוי יותר ודמיון רב ל-A קלאס עליה הוא מבוסס. ה-GLA ימוצב בעץ המשפחתי של מרצדס מתחת ל-GLK ויתחרה בג'יפוני-פרמיום כמו ה-X1 של ב.מ.וו, אודי Q3 ומיני קאנטרימן.

בכל הנוגע למראה החיצוני, ממאפייניו החשובים של רכב פרמיום, ה-GLA אינו מסתיר את שורשיו. הדמיון ל-A קלאס, כפי שכבר אמרנו, ניכר. התוצאה, לטעמנו, לא רעה ומעניקה אופי קשוח לעיצוב של הרכב הקומפקטי, בדומה לקשר שבין וולוו V40 לגרסת הקרוס קאונטרי שלה. מי שאוהב את העיצוב של ה-A קלאס, סביר שיאהב גם את רכב הפנאי החדש. תא הנוסעים זהה, כמעט לחלוטין, לזה של האחות לפלטפורמה.

מידותיו של ה-GLA עומדות על 441.7 ס"מ לאורך, 180.4 ס"מ לרוחב ו-149.4 ס"מ לגובה. זאת אומרת שהוא ארוך במעט מהקונספט, ובכ-12 ס"מ מה-A קלאס – ממנה הוא גם גבוה בכ-6 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 421 ליטר, ומגיע ל-836 עם קיפול המושבים באופן מלא. נכון לעכשיו, מרצדס לא מפרסמת את בסיס הגלגלים של ה-GLA, אך ניתן להניח שזה קרוב מאוד עד זהה לזה של ה-A קלאס עם 270 ס"מ. כמו כן, דבר נוסף שמרצדס אינה מפרטת לגביו הוא מרווח הגחון, אך ניתן להניח שזה נהנה ממרבית הסנטימטרים הנוספים שבנתון הגובה.
זה הזמן לציין שה-GLA יגיע עם אפשרות למערכת ההנעה הכפולה 4MATIC של מרצדס, עם חלוקת מומנט משתנה (בין הסרנים). כדי להוסיף ליכולת השטח המשופרת, יציעו גרסאות ההנעה הכפולה גם עם מערכת עזר לשליטה על המהירות במורד ומצב לנהיגה בשטח בתיבת ההילוכים (דו-מצמדית, 7 הילוכים). עם כל אלה, מציינת היצרנית במפורש שה-GLA מרגיש בנוח בעיקר בתנאי שטח קל.
מרצדס GLA: גרסת הייצור (וידאו)
צילום: מנהל

בתחילת דרכו, ישווק ה-GLA עם היצע של שני מנועי בנזין ושני לוגמי סולר. ה-GLA200 וה-250 יוצעו עם מנועי ה-1.6 וה-2.0 ליטר המוגדשים (156 ו-211 כ"ס בהתאמה). לצד אלו ישווקו גרסאות 200 ו-220 עם יחידות הדיזל (CDI) – מנוע בנפח 2.2 ליטר עם הספקים של 136 ו-170 כ"ס. כל הגרסאות ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 ההילוכים הדו-מצמדית שהזכרנו קודם לכן, ויציעו מערכת עצור והתנע לשיפור צריכת הדלק.

שיווקו של ה-GLA יחל במהלך החודשים הראשונים של 2014, כאשר במקביל להשקה האירופאית הוא צפוי לנחות גם כאן – בחודש אפריל.