רנו פלואנס חשמלית
לפני כחודשיים, דיווחנו לכם מבית המשפט על התקדמות עסקת הרכישה של חברת בטר-פלייס ע"י קבוצת סאנרייז, מאז הדברים הספיקו להשתנות. קבוצת סאנרייז לא הצליחה לעמוד בתשלומים הנדרשים עבור הרכישה, כתוצאה מכך בוטלה העסקה כבר בסוף חודש אוגוסט. אחרי ההודעה על ביטול הרכישה, הציג איש העסקים צחי מרקור (מנכ"ל EV Net Group, חברת "נכסי הצלחה" לשעבר) את הצעתו לרכישת בטר-פלייס – ההצעה (על סך 11 מיליון שקלים) אושרה ע"י בית המשפט.
בשבוע שעבר הודיעה EV Net Group על חזרתה לפעילות של חברת בטר-פלייס תחת ניהולה של חברת דרייבז (DRiiVZ) העולמית. עוד הודיעה EV Net Group על שינוי שמה של החברה ל"דרייבז-בטר-פלייס". חברת דרייבז מתמחה במתן פתרונות לניהול רשתות טעינה חשמלית, ותיקח על עצמה את ניהול רשת הטעינה, מערך השירות ומערך החיוב של החברה. בשלב ראשון תפעיל דרייבז-בטר-פלייס את תחנות החלפת הסוללה (11-15 תחנות) ותשמיש מחדש עמדות טעינה שהיו מנותקות מהרשת (תציע כ-3,000 עמדות בתחילת שנת 2014) כדי לתת מענה ראשוני ללקוחות קיימים. בדומה לבטר-פלייס, תציע דרייבז אפליקציה בעברית שתכלול את מפת רשת עמדות הטעינה, מידע בזמן אמת על זמינותן ותאפשר תכנון מסלול נסיעה בהתאם לטווח הסוללה.
בטר-פלייס חוזרת לפעילות תחת שם חדש
צילום: רונן טופלברג
דורון פרנקל, מנכ"ל דרייבז, מסר כי בחודשים הקרובה החברה מתכוונת לערוך סקרים בקרב משתמשי המכוניות החשמליות כדי לקבוע את תוואי הרשת הסופי. אז יוצע להם חוזה התקשרות חדש מול חברת דרייבז-בטר-פלייס כדי שיוכלו להמשיך להשתמש ברשת הטעינה החשמלית.
כאמור, זהו גלגל ההצלה השני של חברת בטר-פלייס, וכרגע חזון המכונית החשמלית ממשיך להתגלגל (בערך). נכון לעכשיו, נראה כי חברת דרייבז-בטר-פלייס, בניהול נכון של משאבי החברה, תוכל להתקיים ואף אולי להפוך לרווחית בהמשך הדרך – אך את זה רק הזמן יגלה לנו.