תקן אירופאי חדש למושבי בטיחות לילדים
"הבעיה הגדולה ביותר בבטיחות ילדים ברכב היא העובדה שהורים רבים פשוט לא יודעים איך לקשור נכון את מושבי הילדים" סיפר רנס ג'וסטן, בכיר בחברת 'מקסי-קוזי' המתמחה במוצרים לתינוקות ופעוטות, במסיבת העיתונאים לרגל הגעת מושבי הבטיחות החדשים של החברה לארץ. "גם אלו שמודעים לחשיבות מושבי הבטיחות לילדים, לא תמיד יודעים איך לעגן אותם נכון, ולכן שמנו דגש בקו המוצרים החדש על תפעול פשוט ככל האפשר, עם התרעות על עיגון לא נכון".
אולם החדשה העיקרית בקו המוצרים החדש הוא לא תפעול ה-foolproof, אלא דווקא התקן החדש למושבי בטיחות לילדים, שזכה לשם I-Size. הוא לא מחליף כרגע את התקן הוותיק, R44, אלא מצטרף אליו בשלב זה, אולם בעתיד – עם כתיבת הסעיפים הנוגעים גם למושבים שמעוגנים על ידי חגורות בטיחות (בניגוד לעיגון קשיח אל טבעות האיזופיקס) – הוא יחליף אותו לחלוטין. השינויים העיקריים בתקן החדש נוגעים להוספת דרישות סף גם בפגיעה צדית (התקן הנוכחי מתייחס רק להתנגשות קדמית) והעלאת הגיל בו מעבירים את העולל לישיבה עם הפנים קדימה – 15 חודשים במקום 12, עם המלצה לדחות את המעבר ככל האפשר, אפילו עד גיל ארבע – עניין שכמובן דורש התייחסות בעת תכנון המושב, כך שיתאים להתקנה כנגד כיוון הנסיעה. שינוי נוסף הוא גם מעבר משימוש במשקל לשימוש בגובה לקביעת מושב הבטיחות המתאים.
I-Size: תקן חדש לבטיחות ילדים
צילום: מנהל
המערכת של מקסי-קוזי היא הראשונה בעולם שעונה לתקן החדש וכוללת שלושה רכיבים (הניתנים לקניה בנפרד) – בסיס המתחבר אל עיגוני האיזופיקס ברכב ('טו-ווי', 1200 שקלים), סלקל ('פבל', 1250 שקלים) ומושב בטיחות דו-צדדי, המאפשר להושיב גם פעוט נגד כיוון התנועה באופן נוח ('פרל' – 1600 שקלים). ניתן למצוא אותה בחנויות רשת 'שילב'. מחיר מאוד לא צנוע, כמקובל במערכות "ראשונות בעולם" אולם נראה כי אכן הושקעה מחשבה רבה בהתאמת מושב הילדים כך שיהיה נוח לילדים גם בהתקנה הפוכה, והוא קומפקטי מאוד כדי שיתאים להתקנה גם במכוניות קטנות יחסית (היצרנית טוענת כי הוא ניתן להתקנה נוחה גם בפיאט 500 למשל).