פורשה 911 - שנה טובה (צילם: תומר פדר)עוד שנה עברה. כל מי שיש לו גישה לאיזה שהוא בסיס נתונים מסכם עכשיו מספרים, דוחות וספירות מלאי. רווחים הפסדים ושאר מרעין בישין. כשאנו מתבוננים בשנה החולפות אנחנו רואים עשרות מכוניות שבחנו בארץ ומחוצה לה. אלפי ק"מ רחוקים וקרובים, חלקם מעניינים חלקם משמימים. רצינו לרכז את עשרת התמונות שמייצגות את השנה האחרונה שלנו. תמונות שיציגו את רגעי האושר בעבודתנו, שרצופה בימים כתיקונם בהשוואות "מרתקות" בין מכוניות אפורות וחסרות מעוף. היו הרבה תמונות שהיו ראויות אבל לא הגיעו לרשימה כי רצינו לשמור אותה מצומצמת יחסית. גם בצורה הזו, חרגנו מעט מעשרת המוקצבות. זו הייתה השנה שלנו. מקווים ששלכם הייתה מרתקת לא פחות.

חזון אחרית הימים
ללא מילים.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל
נהג: ג'יאניקרלו פיסיקלה
צילם: רונן טופלברג
איפה: ירושלים!

חגיגה הMונית
השנה נפתחה בסערה. רוחות חזקות נשבו במשרד מושכות לכיוונים שונים. בחוץ דווקא זרחה השמש, אבל המשרד רעש וגעש. חגיגות 40 שנה לחטיבה הנחשקת של ב.מ.וו בנורבורגרינג. מיותר לציין שכל יושבי המערכת רצו להיות שם. בסופו של דבר זקן חברי המערכת עלה על הטיסה וחזר מלא סיפורים ועונג. אפשר להבין אותו. אנחנו מציגים כאן תמונה אחת מתוך מאות תמונות שעליהן הזלנו ריר. נחכה לחגיגות ה-50.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל
נהג: דני פרומצ'נקו
צילם: איזה גרמני
איפה: נורבורגרינג

זווית היגוי
אם חשבתם שעליית מחירי הדלק פוגעת בכם, נסו לחשוב מה עובר על ארגון שעובר אלפי ק"מ בכל שבוע. אמת, למכוניות מבחן רבות יש דלקן, אבל דווקא המשובחות, הצמאות והמעניינות שבהן לא מצוידות בהתקן הזה. תקציב הדלק שלנו באוטו ליומיים של מבחן וצילומים ב-911 חצה את קו ה-2,000 שקלים. כן. היא לא נחה לרגע. בחרנו בתמונה שמייצגת עבורנו את פלטפורמת המנוע וההנעה האחורית של ה-911. כביש אלון ופורשה 911 בנעילה נגדית מלאה.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל
נהג: אריאל אלסיבוני
צילם: תומר פדר
איפה: כביש אלון

אל תוך הערפל
כאשר התקרב התאריך בו טל שביט הלך מאיתנו, הרגשנו שאנחנו צריכים לעשות משהו. אז לקחנו את כתבת "1,200" ביד אחת ופיאט 500 ביד השנייה ויצאנו להקיף את המדינה בתוואי המתואר בכתבה. לא היינו סגורים על מה ולמה, כנראה שרצינו להרגיש קרובים, לנסות להבין, להיזכר. בלי הצלחה. החוסר הזה עמוק ומשמעותי מדי בכדי שנסיעה בתוואי כזה או אחר, תעזור להבין אותו או לעכל אותו. התמונה הזו, עטופה בערפל וקודרת, בהחלט מתארת את הרגשתנו באותו היום.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילום: ניצן אביבי

חילופי משמרות
ריינג' רובר חדש הוא סיבה למסיבה. ולכתבה הזו הזמנו ריינג' ישן יותר בכדי. המטרה ברורה, להבין כמה העולם המוטורי התקדם בעשורים האחרונים. המסקנה ברורה. הוא התקדם.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

נהג: גיא רוטקופ
צילם: שחר אלגזי
איפה: איזו שאלה?! בשטח

חזרה מהעבר
כל כך הרבה חוסר הגיון וכל כך הרבה חשק, ממלאים את הראש בזמן מבט בקאדילק אלדורדו. היא זרקה את דני לעשור אחר, עידן בו אמריקה, כמו המכוניות שבה, הייתה גדולה מהחיים. פרט הטריוויה ההכרחי כאן הוא הכיתוב, דני, על השטיחים. מי שהזמין את האלדורדו בימים ההם יכל להזמין את שמו רקום על שטיחי הרכב. כנראה ששם הבעלים המקוריים תאם לשמו של מי שבחן את המכונית עשרות שנים מאוחר יותר.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל
נהג: דני פרומצ'נקו
צילם: שחר אלגזי
איפה: מנהרת הזמן

חתול שחור
עוד מכונית שזרקה אותנו לעידן אחר. היא מודרנית לחלוטין אבל משדרת סקס, סמים ורוקנרול כמו שכבר לא חוקי לעשות כאן. היא יפה, היא ייצרת את הצלילים הנכונים. לא יכולנו להפסיק לנהוג בה, והיינו שמחים לעשות זאת עד לרגע זה. לא מדובר במכונית מושלמת, ממש לא. אבל זו בהחלט אחת המכוניות המיוחדות בהן נהגנו השנה.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: תומר פדר.
נהג: כולם כל הזמן.
איפה: בכל פינות הארץ

כל הקלישאות
זה המקום לכתוב איזו קלישאה על ה-205GTI המקורית. לאחר מכאן צריך להוסיף כאן איזו תובנה מתוחכמת על מה שהיה ועל מה שעכשיו. ברשותכם נדלק על אלו, כי עשינו את זה כבר פעמיים, במבחן ל-GTI ובהשוואתי הקטנות החמות. כן נציין את נטייתה של המכונית הזו לנופף בגלגלה האחורי – כפי שהיא מדגימה בתמונה הזו.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: שחר אלגזי
נהג: גיא רוטקופ
איפה: מנחת ערד

גודל וטכניקה
סדרת ה-E החדשה של מרצדס הרשימה אותנו כבר בהשקה האירופאית שלה. חזרנו משם עם רשמים חיוביים מאוד לגבי ה-E400. על כבישי ישראל המשיכה להרשים הסאלון הגרמנית. את התמונה הזו אנחנו אוהבים כי היא מדגימה מה אפשר לעשות עם טכניקה טובה ולוקיישן ממוצע.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: שחר אלגזי
נהג: גיא רוטקופ
איפה: בסופר

עוזר צלם
התמונה הזו מזכירה לנו שאנחנו עובדים קשה. עיתונאי רכב – הצחקתם אותנו. עוזרי צלם שמסוגלים לנהוג תהיה הגדרה טובה יותר. קחו את ה-GTI החדשה לדוגמה. היינו מעדיפים לנהוג בה בלי הפסקה. אבל לא. צריך למצוא לוקיישן. ואז להיעמד לפי הוראות הצלם. ואז להזיז את המכונית שוב. להחזיק את הפלאש כאן, ולהזיז את החצובה לכאן. ואנחנו עומדים בשמש. מתייבשים, מחכים והכי גרוע, לא נוהגים.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: תומר פדר
נהג: מה נהג, עוזר צלם אמרנו.
איפה: ים המוות (על שם אלו שמתו בזמן שחיכו עד שהצלם יהיה מרוצה מהפריים).

רישום עדין
מסוג התמונות שגורמות לנו להרגיש טוב. רישום גומי על אספלט בעזרת מנוע מוגדש והנעה אחורית. גם את זה, עושה ה-435 מצוין.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: שחר אלגזי
נהג: אריאל אלסיבוני
מיקום: סוף העולם שמאלה (סתם כי זו פנייה שמאלית).

השכמה
זוכרים שאמרתי לכם כמה העבודה הזו קשה? בכדי להפיק את התמונה הזו, קמנו בשלוש בבוקר. נפגשנו בארבע. כל זה בכדי להגיע לדרגות קצת לפני שעת הזריחה. במשך שעות מזיז אותנו הצלם. משל אנו בובות התלויות לידיו (משעשע, הוא קטן פיזית משמעותית מכולנו...) עד לאותו רגע שבו הפרפקציוניסט, בא על סיפוקו.
איך אנחנו סופגים את ההתעללות הזו במשך כל כך הרבה שנים?
הביטו בתמונה, היא שווה יותר מאלף מילים.
שנת 2013 בתמונות
צילום: מנהל

צילם: תומר פדר
נהג: כול מי שהצליח להתעורר.
מיקום: דרגות.