משהו טוב עובר על פיג'ו 208 לאחרונה – המכונית שהתייצבה בארץ והייתה אצלנו במבחן פעמיים: פיג'ו 1.6 ליטר אוטומטית, ו-1.2 ליטר ידנית, זכתה להוזלת מחיר משמעותית בכל הגרסאות, והביאה את מחירה לרמה תחרותית. עכשיו היא מקבלת גם גרסה חדשה – מנוע ה-1.2 ליטר עם תיבת הילוכים רובוטית, במחיר של 87,000 שקלים. עשרת אלפים שקלים יותר מהידנית, ובדיוק באותו פער פחות מה-1.6 ליטר האוטומטית.
 
 
מבחוץ זו או אותה 208, קטנה ונאה בסה"כ. מבפנים, הרובוטית מגיעה רק ברמת האבזור הבסיסית – מה שאומר, רק 2 חלונות חשמליים ורדיו-דיסק (בלי חיבור USB), במקום מערכת המולטימדיה הנאה, מה שיוצר אווירה קצת פשוטה בתא הנוסעים. המרווח מלפנים טוב, אבל ההגה לא עולה מספיק, ומאחור חסר מעט מרווח לראש.
 
פיג'ו 208 (רובוטית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
התיבה הרובוטית בסדר, אך לא חפה ממגרעות
 
אנחנו כאן בשביל תיבת ההילוכים, אבל ראשית תזכורת קצרה על המנוע – 1.2 ליטר, 3 צילינדרים, 82 כ"ס ו-12 קג"מ, שקצת רועש בסל"ד גבוה, אך מפגין גמישות נאה. התיבה היא רובוטית בעלת מצמד בודד, עם חמישה יחסי העברה. ואיך היא מתפקדת? בסדר מינוס. אם תתייחסו אליה כ"ידנית נטולת מצמד" ותתפעלו אותה מהמשוטים הנוחים מאחורי ההגה, עם הרפיה מהגז לפני ההעברה, היא עובדת טוב. אבל אם זה הקטע שלכם – קחו את הידנית וחסכו רבבת שקלים. במצב האוטומטי היא איטית למדי בהעברות, לא אוהבת להוריד משני לראשון – לעיתים היא מסרבת לחלוטין, ולפעמים פשוט עושה זאת באיטיות רבה.
 
 
נציין לטובה את מערכת הסיוע לזינוק בעליה, שמחזיקה את הבלמים לחוצים לזמן קצר, ומאפשרת זינוק נינוח. מה שכן, המנוע לא תמיד מסתדר עם ההילוך הראשון, ולפעמים מורגשת קצת רעידה וגם רעש. העברות הילוכים תחת עומס, עם גז לחוץ כמו באוטומט, לא הכי נעימות. הוסיפו לזה קולות מכאניים בולטים הנשמעים מדי פעם, וקיבלתם תיבה רובוטית קלאסית – היא חוסכת את המאמץ של לחיצה על המצמד, אבל רחוקה מלספק את רמת הביצוע של תיבה פלנטרית או דו-מצמדית טובה. בכל הקשור לדלק, וכמו שהכרנו מהגרסה הידנית, היא חסכונית מאוד. בשיוט נרשמו 19.2 ק"מ לליטר, ובכל ימי המבחן נרשם ממוצע של 14.7 ק"מ לליטר, והם לא היו רגועים במיוחד.
 
פיג'ו 208 (רובוטית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו 
מנוע ה-1.2 המוכר רועש, אך גמיש וחסכוני
 
למעטים
הגרסה הרובוטית של פיג'ו 208 תתאים כמו קרואסון לאספרסו למי שלא רוצה לתפעל מצמד, אבל נוסע מאוד רגוע או לחילופין מוכן לתפעל ידנית את התיבה. היא "בסדר" – מחירה תחרותי והיא חסכונית, ורק האבזור מרגיש בסיסי מדי. אבל אנחנו, אם תקציבנו לחוץ, היינו מעדיפים את הידנית הזולה משמעותית, ואם כבר החלטנו להתפנק, היינו כנראה בוחרים ב-1.6 ליטר האוטומטית, עם 50% תוספת להספק, ותיבה חלקה יותר, גם אם מעט מיושנת. עכשיו השאלה, כמו תמיד, היא מה יותר חשוב לכם.