פורד הציגה את הפוקוס ST הראשונה אי שם בשנת 2002, מאז נמכרו למעלה מ-140,000 יחידות של ה-ST המחולקות על פני שלוש דורות. כעת, ארבעה חודשים לאחר מתיחת הפנים שעברה פורד פוקוס המשפחתית, זוכה הדור השלישי של ה-ST לעדכון של אמצע החיים.
בדומה לפוקוס עליה היא מבוססת, ה-ST מאמצת את החזית העדכנית של פורד-אירופה בעלת לוע ה"אסטון מרטין" (בדומה למונדיאו החדשה ולפיאסטה למשל). התוצאה נאה למדי, אגרסיבית ודינאמית כמתבקש, והולמת את המכונית יותר מהחזית המעט אנמית שקדמה לה. מאחור השינויים קלים יותר ומסתכמים בפגוש מעודכן ומעט כבד למראה ושינוי קל ליחידות התאורה. בנוסף, פורד מציינת כי היא תציע מעתה חישוקי 19 אינץ' חדשים שיגיעו עם צמיגי מישלין תואמים שפותחו במיוחד עבורה.
פורד פוקוס ST: חוסכת ביצועים
צילום: מנהל
גם ה-ST מתחדשת
גם תא הנוסעים עבר עדכון דומה לזה של הפוקוס הרגילה, עם איכות חומרים טובה מעבר, כך פורד. גלגל ההגה הוחלף לחדש בעל שלוש צלעות, הקונסולה המרכזית עברה סידור מחדש לטובת נוחות התפעול ובמרכזה שולבה מערכת המולטימדיה המקורית של פורד בדורה העדכני (SYNC 2). ברוח התקופה פורד מציינת בגאווה כי שילבה ושיפרה את פעולתן של מערכות בטיחות אקטיביות ב-ST המחודשת כמו מערכת שמתריעה על תנועה חולפת (ביציאה מחנייה למשל), מערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות (עד 50 קמ"ש), מערכת לסיוע לשמירה על נתיב הנסיעה ועוד.
אבל החדשות הגדולות של מתיחת הפנים נוגעות לתחום שמעניין אותנו הרבה יותר – יחידות ההנעה. הפוקוס ST החדשה תוצע כאופציה על מנוע נוסף, מוגדש טורבו בנפח 2.0 ליטר לוגם דיזל (תודו שלזה חיכיתם כל השנים האלה). מדובר בגרסה משופרת של מנוע ה-TDCi המוכר של פורד, שמפיק בגרסה זו 185 כ"ס ב-3,000 סל"ד ו-40.7 קג"מ ב-2,000 סל"ד (150 כ"ס בגרסה הרגילה). התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תארך 8.1 שניות והמהירות המרבית תעמוד על 217 קמ"ש.
פורד פוקוס ST: חוסכת ביצועים
צילום: מנהל
ה-ST תוצע מעתה גם עם מנוע דיזל
על הנתונים האלה, הנחותים משל גרסת הבנזין שנותרה ללא שינוי (250 כ"ס, 36.7 קג"מ, 6.5 שניות ל-100 קמ"ש), מפצה גרסת הדיזל בנתון צריכת דלק מרשים של 22.7 ק"מ לליטר לעומת 14.7 ק"מ לליטר של גרסת הבנזין (שיפור קל שהגיע תודות למערכת עצור-התנעה חדשה). שת המכוניות יוצעו אך ורק עם תיבת הילוכים ידנית (שישה יחסי העברה) שתוריד את הכוח לשני הגלגלים הקדמיים.

מעבר לשינויים הללו פורד מספרת כי מתלי ה-ST עברו כיול מחדש לטובת התנהגות דינאמית ומהנה יותר וכי גם תגבור ההגה החשמלי עבר כיול נוסף כדי שיעמוד בסטנדרט הספורטיבי של ה-ST, כך פורד. היצרנית מספרת כי גם מערכות העזר האלקטרוניות זכו לעדכון כך שיתאימו כעת יותר לנהיגה ספורטיבית. פורד פוקוס ST המחודשת תעשה את צעדיה הראשונים באירופה בסתיו 2014. כמו תמיד, כרגע מוקדם לדעת מתי תגיע אלינו ומה יהיה מחירה.