פולאריס ישראל החלו בשיווק ה-RZR XP 1000, דו-מושבי חזק במיוחד (110 כ"ס!), המוצע גם גרסה "המשפחתית" בעלת ארבעה מושבים (XP 4). הגרסה המשפחתית נהנית מבסיס גלגלים ארוך יותר, בכדי לאכלס את צמד המושבים הנוסף, ויחידת הכוח זהה לזו בכלי הדו-מושבי.

בניגוד ל-RZR 800 ול-RZR 900, גרסת ה-1000 גדולה משמעותית. אורכה 302 ס"מ (371 ס"מ ב-XP4), רוחבה 163 ס"מ וגובהה 187 ס"מ. המשקל צמח בהתאם, עם נתון יבש של 625.5 ק"ג לגרסה הדו-מושבית ולא פחות מ-724 ק"ג לגרסה "המשפחתית".

יחידת הכוח לוגמת בנזין בנפח 999 סמ"ק בעלת צמד צילינדרים שמפיקה 110 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית (וריאטור). מרווח הגחון עומד על 34.3 ס"מ, מהלך המתלה הקדמי בן 40.6 ס"מ ומהלך המתלה האחורי בן 45.7 ס"מ. הצמיג הקדמי בגודל 29X9R14 והאחורי בגודל 29X11R14. על הבלימה מופקדים ארבעה בלמי דיסק.
פולאריס RZR XP 1000 – הרבה יותר כוח ועכשיו אצלנו
צילום: מנהל
תום בריל, נהג המרוצים המתחרה בפולאריס RZR, טוען שהפולאריס 900 המשופר שלו פחות מהיר מה-1000 הסדרתי. אין פלא, כאשר מסתכלים בנתונים היבשים, בו לגרסת ה-1000 יש יתרון בכל היבט. החל ממהלך מתלים (5 ס"מ יותר מלפנים, ו-11 מאחור), הספק (110 כ"ס לעומת 88 כ"ס), וקוטר צמיגים גדול משמעותית.
המחיר לגרסה הדו-מושבית עומד על 142 אלף שקלים, והוא כולל כסטנדרט, דיפרנציאל מוגבל החלקה, דלתות, כיסא נהג מתכוונן ותאורת לד קדמית. המחיר לגרסה המשפחתית עומד על 151 אלף שקלים ומלבד הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, נהנית מאותה כמות אבזור.

משרד התחבורה החליט שכלים אלו יהיה שייכים מעתה לקטגוריית שטח ולא כטרקטור משא, מה שאומר שכלים אלו לא יורשו לנסוע בכביש. עם זאת, כל הכלים שיימכרו עד לחודש נובמבר (כניסת החוק) יקבלו רישוי כביש. מה זה אומר? שכל הכלים שיירכשו עד נובמבר, כולל ה-RZRים הישנים (800 ו-900) יורשו לנוע בכביש עד לשנת 2019 בלבד.

נכון לחציון הראשון של שנת 2014, ולפי הנתונים שסיפקה פולריס ישראל, 57% מנתח השוק אלו כלים מבית פולאריס. אם ניקח את שוק טרקטור המשא הספורטיבי, נגלה שפולאריס בעלת נתח שוק של 88%(!), הרבה יותר מקאן-אם (6%) שבמקום השני או תומקאר (2%) במקום השלישי. יהיה מעניין לראות איך תשפיע התקנה החדשה של משרד התחבורה על נתוני המכירות של כלים אלו.
פולאריס RZR XP 1000 – הרבה יותר כוח ועכשיו אצלנו
צילום: מנהל