כרוניקה של בכורה ידועה מראש. פיאט הציגה כבר ביולי 2012 (במפעל שלה) דגם פנאי בשם "500X", מבוסס המיקרוואן 500L (שהוצג רק ארבעה חודשים קודם). דגם זה נועד להחליף את פיאט סיידיצ'י, השותף האיטלקי של סוזוקי SX4 והוא טבעי לפיאט, שיש לה מסורת ארוכה של הנעה כפולה בדגמים קטנים, עוד מימי פנדה 4x4. בז'נבה, במרץ 2014, הוצג רנגייד החדש של ג'יפ – חטיבת השטח של קרייזלר שבבעלות פיאט – כשהוא ניצב על אותה רצפה של פיאט 500L, מתוכנן להיבנות במלפי שבאיטליה ומוכרז כ"ג'יפ שתוכנן לכל העולם". בכורה בפריז (תחילת אוקטובר) ל-500X הייתה לכן יותר מאשר צפויה.
 
לא פחות צפויה הייתה הדלפה ו/או "צילומי ריגול"; טיזר עושה טוב במלחמה על תשומת הלב לקראת תערוכות. הדגם החדש יהיה נציג פיאט בין רכבי הפנאי הקטנים, מתחרה ישיר לניסאן ג'וק ודומיו, תשובת הרטרו האיטלקי למיני קאונטרימן.  
 
בניגוד לרנגייד החדש, שקווי המתאר שלו זוויתיים ועיצובו מיועד ליצור מופע שטח קשוח (כמה שקטן כזה יכול), 500X מעוגל ומרוכך בהופעתו. חלק ממכלולי החזית דומים לאלה שב-500, כמו הסבכה והפנסים. קשר לתוואי שמחוץ לאספלט, מעבר למרווח הגחון המוגבה, מספקים פגוש, מגן תחתי בגוון אלומיניום וצדודית מעוגלת המשלבת מגיני סף שחורים בחלק התחתון של המרכב וכנפוני פלסטיק שחורים מסביב לבתי הגלגלים. גם גגון מסילות בולט בגימור אלומיניום במפרט.
 
באירופה יוצע 500X עם מגוון מנועים. ההיצע יכלול החל מ-TwinAir בנפח 0.9 ליטר 2 צילינדרים ו-85 כ"ס (פיאט 500, אלפא מיטו), דרך 1.4 ליטר המוגדש מסדרת MultiAIR בהספק 135 כ"ס וגמור במנועי דיזל MultiJet בנפח 1.3 או 1.6 ליטר, 85 או 105 כ"ס בהתאמה. כל הגרסאות יוצעו עם תיבה ידנית, אחדות יזכו גם לתיבה אוטומטית-רובוטית, ומדובר ב-TCT, זאת ה-דו מצמדית המוכרת מדגמי אלפא. הרובוטית החד-מצמדית הקופצנית שב-500 הרגילה לא תוצע. וטוב שכך. 
 
ההיצע לארה"ב יהיה כמובן שונה. המנוע הקטן לא יהיה שם, דיזל כנראה שלא, וה-2.4 ליטר (184 כ"ס) המשרת את רנגייד ישכון גם כאן. תיבה אוטומטית-פלנטרית, אולי החדשה של קרייזלר עם 9 הילוכים, תהיה גם היא ברשימת האופציות.
 
כפי שהבטיחו בכירי פיאט/קרייזלר/ג'יפ, רנגייד יהיה ראוי לשם המותג. ואכן, בגרסת Trailhawk מצויים מכלולי שטח של ממש, מהנעה כפולה, דרך מרווח גחון מוגבה עוד יותר ועד מערכות עזר ייעודיות. בשלב זה, כך נראה, ל-500X לא יהיה מכל החומרים האלה.
 
רוצים לדעת עוד?