בינואר 2012, בתערוכת דטרויט, הציגה פורד את פיוז'ן (Fusion) – הגרסה הצפון אמריקאית למונדיאו. תשעה חודשים לאחר מכן, בפריז, הוצג הדור החדש והחמישי של מונדיאו האירופאית, שהייתה צריכה לצאת לשוק מתישהו ב-2103. היא לא יצאה; בתחילה היו אלה בעיות של רמת גימור לא מספקת, אחר כך שינוי בפריסת מפעלי פורד באירופה.

כעת, כך נראה, פורד מונדיאו עומדת לפני ייצור ושיווק – לפי המדווח בסוף 2014 – והנתונים שפורד שחררה רבים מאוד. הדגם החדש יושב על הרצפה הקודמת, ההיא עם בסיס גלגלים של 285 ס"מ, אבל הוא חדש כמעט בכל המכלולים האחרים. העיצוב מתבסס על הסבכה הטרפזית א-לה אסטון מרטין ויוצר מכונית עם נוכחות רבה.

פורד מונדיאו אמורה להיות איכותית מקודמתה, ותצויד בהרבה מערכות בטיחות ואבזור נוחות. הדגם יוצע בגרסאות סדאן, האצ'בק וסטיישן, עם מנועי בנזין, דיזל ומערך כלאיים ובהנעה קדמית או כפולה. בנוסף תוצע מהדורת ויאנלה (Vignale), סדרת הפרמיום של פורד.
פריז 2014: פורד מונדיאו חדשה
צילום: מנהל
המונדיאו מגיעה באיחור לא אופנתי לאירופה
בטיחות וביטחון
מונדיאו החדשה תצויד במערכות בטיחות רבות. בין השאר: זיהוי אנשים – בנתיב הנסיעה ולקראת חצייתו – עד 80 קמ"ש, מאזהרה ועד בלימה מלאה. מערכת דומה המתייחסת לרכב בלבד, תפעל עד 40 קמ"ש – מאזהרה ועד בלימה. בנוסף תצויד מונדיאו בבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר פעילה לשמירת נתיב, זיהוי תמרורים, תאורת LED מלאה ללא סנוור וגם מערכת חנייה אוטומטית במקביל ובניצב. בנוסף לתשע כריות אוויר, יצוידו החגורות מאחור גם בכריות אוויר צמודות להן. מערכת MyKey מיועדת לנהגים צעירים וכוללת מגביל מהירות, ביטול אפשרות של נטרול ESP, הגבלת עוצמת מערכת השמע, נטרול הפעלתה אם לא כל הנוסעים חגורים וחסימת שיחות סלולריות.

מנועים וירוק
פורד מונדיאו תוצע עם כחצי תריסר מנועי בנזין, דיזל וגם כלאיים. אגף הבנזין מתחיל ב-1.0 ליטר מוגדש (125 כ"ס) עובר ל-1.5 ליטר מוגדש (160 כ"ס) ומסיים ב-2.0 ליטר כפול מגדשים: 203 ו-240 כ"ס.
בדיזל נמצא מנוע חדש 2.0 ליטר כפול מגדשים המייצר 210 כ"ס ו-45.9 קג"מ. 2.0 ליטר קודם שחודש מנפק 140 ו-180 כ"ס. פורד גאה גם בדיזל ECOnetic 1.6 ליטר שהוא חסכני וירוק במיוחד, ופולט 94 גרם/ק"מ. התיבה החשובה בהיצע היא רובוטית כפולת-מצמד 6 הילוכים.

מערכת הכלאיים מבוססת על מנוע בנזין 2.0 ליטר ושני מנועים חשמליים, אחד עוסק בהנעה לשמה, השני עסוק בטעינה. התיבה בגרסה זו היא אוטומטית-רציפה. העניינים הירוקים יחוזקו עם מערכת דימום/התנעה ובזכות הפחתת מקדם הגרר ב-10%.
פריז 2014: פורד מונדיאו חדשה
צילום: מנהל
תוצע בתצורת סטיישן (בתמונה), סדאן או האצ'בק

מתלים והתנהלות
מרכב המונדאו חוזק ב-40%, והשלדה חזקה מקודמתה ב-10% – וקלה ממנה. למונדאו החדשה מערכת מתלים אחורית חדשה לגמרי, לפי פורד "מתוחכמת" המביאה עמה ניהוג ישיר יותר. להגה החשמלי שלושה מצבי הקשחה לפי סוג הנהיגה, ואלה עובדים באופן רציף לפי שינויים בתנאי הדרך ובאופן הנהיגה. ההגה מחובר בעניין זה למערכת מתלים עם שיכוך רציף שיש לדגם. מונדאו מוצע גם עם הנעה כפולה, אבל רק בגרסאות הדיזל.

איכות ואבזור
לפי פורד, החומרים המרכיבים את פנים הרכב הם ברמת פרמיום, הרעש החיצוני צומצם בשני דציבל מלפנים, שלושה מאחור בעיקר תודות לעיבוי השמשה האחורית ושימוש נדיב יותר בחומרי בידוד. ברשימת האבזור מופיעים מושבים מופעלי חשמל עם זיכרון, חימום, קירור ועיסוי, הגה מחומם, מערכת פיקוד קולי SYNC 2 ו"מערכת המיזוג היעילה ביותר בסגמנט".

מהדורה מיוחדת
בנוסף למונדאו הרגילה, תציג פורד אותה בסדרת ויניאלה – קו מכוניות מהודר במיוחד הכולל תוספות אבזור והופעה ייחודיות. סדרה זו נועדה לסדר לפורד העממית כניסה לעולם הפרמיום מבלי להקים קו דגמים נפרד (כמו לקסוס ואינפיניטי ביחס לטויוטה וניסאן) ובאותו אופן שעשתה סיטרואן לפני חמש שנים עם DS. כאן נמצא חישוקים גדולים, שימוש נרחב יותר בכרום, סבכה חדשה, פגושים ופנסי ערפל בעיצוב ייחוד – ובפנים רמת הידור גבוהה באמצעות מושבי עטויי עור ודיפון עור מחוף לחוף.
פריז 2014: פורד מונדיאו חדשה
צילום: מנהל
המונדיאו תוצע גם במהדורת ויניאלה יוקרתית