לא שאין לאופטימה של קיה גרסה היברידית. דווקא יש. מנוע בנזין 2.4 ליטר (159 כ"ס), מנוע חשמלי (47 כ"ס) – והנה לכם; בארצות הברית, הכוונה. ולמה לא דיזל, שבכל מה שקשור לחיסכון (וגם לכמה ערכים ירוקים), נראה כמו משהו נכון יותר? כי האמריקאים לא אוהבים אותו.
האירופאים דווקא כן. קונספט "קיה אופטימה T" בגרסת דיזל-חשמלית יוצג בפריז ביום חמישי הקרוב. לאופטימה T מנוע דיזל 1.7 ליטר העובד בשת"פ עם מנוע חשמלי המאפשר גם נסיעה איטית וקצרה על חשמל בלבד. המצברים הם עופרת-פחמן, ולא ליתיום-יון כמקובל, מכיוון שאינם דורשים צינון פעיל וקל יותר למחזר אותם.

פריז 2014: קיה אופטימה, דיזל עם חשמל
צילום: מנהל
לאופטימה T מערכת דימום/התנעה. בנוסף, צוידה גרסה זו במחולל התנעה מופעל-רצועה במקום אלטרנטור רגיל. ההתנעה אמורה להיות ללא רעש או תנודות; בדיזל עם מערכת דימום/התנעה זה נשמע כמו רעיון טוב.
מנוע הדיזל כולל מגדש-על מופעל-חשמל, מה שאמור להגדיל את ההספק והמומנט שלו, בייחוד בסל"ד נמוך. קיה מעריכה שהמערכת חסכונית ב-15-20 אחוז ובנוסף היא גם מזהמת פחות. הדגם נמצא עדיין בפיתוח והחלטה לגבי ייצורו עדיין לא נתקבלה.
פריז 2014: קיה אופטימה, דיזל עם חשמל
צילום: מנהל