תוצאות של שלושה מבחני ריסוק חדשים פורסמו ב-1 לאוקטובר על-ידי הארגון האירופאי יורו NCAP האחראי לביצועם. שלושה דגמים חדשים נבחנו הפעם: מרצדס V-קלאס, ניסאן X-טרייל וסיטרואן C4 קקטוס.
מבחני ריסוק: קקטוס עם 4 כוכבים, V קלאס ו-X-טרייל עם 5
צילום: מנהל
טבלת ציונים
מבחנים וציונים
מרצדס V קלאס הוא מיניוואן מפואר בגודל מלא שהוצג במהדורתו הנוכחית ב-2014, ומוצע עם שני אורכי בסיס גלגלים ומרכב.

במבחן הריסוק קיבל הדגם 5 כוכבים, כאשר הציון למבוגרים מלפנים עומד על 93% ולילדים מאחור על 87% – ממוצע של 90% לנוסעים. ההגנה על הולכי רגל מצטיינת פחות עם 67%, ואילו אבזור הבטיחות רשם לזכותו 85%.

הפערים בין מרצדס ובין האחרים היו מאוד גדולים במבחן של התנגשות חזיתית: 15.8 נקודות מול 14.7 ו-14.4 לניסאן ולסיטרואן בהתאמה. במבחנים לילדים (18 חודש ו-36 חודש; המבחנים שונים לפי עיגון נגד הנסיעה לקטנים, עם כיוונה לבני השלוש), זכתה מרצדס ב-12 נקודות לכל אחד.
ניסאן X-טרייל הוא רכב פנאי בינוני שהוצג בדור השלישי שלו ב-2013.

הרכב זכה לציון כולל של 5 כוכבים. הציון למבוגרים הוא 86%, לילדים 83% ואילו להולכי רגל 75%. זה גם הציון לו זכו התקני הבטיחות ברכב.

במבחן למבוגרים, הייתה ניסאן בסדר בפגיעה קדמית והתעלתה בצדית. במבחן לילדים קיבלה ציון גבוה של 12 לקטנים יותר, 10.7 לבני השלוש.
סיטרואן C4 קקטוס הוא מיניוואן עממי, קטן וקל משקל שהוצג ב-2014.

הציון הכולל שלו הוא ארבעה כוכבים, והסיבה לכך היא בעיקר תוצאות בינוניות יחסית במבחן הריסוק למבוגרים – 82% – ובזה של הילדים מאחור: 79%. קקטוס הוא הטוב מבין השלושה בתחום ההגנה על הולכי רגל – 80% – והפחות טוב (ובהפרש) בתחום אבזור הבטיחות: 56%.

לא בכל סעיף הייתה קקטוס הפחות טובה בהגנה על מבוגרים; במבחן "צליפת שוט" (פגיעה מאחור), היא הייתה טובה משמעותית מניסאן, וטובה ממרצדס במבחן פגיעת הצד הממוקדת (Pole Test), המתמקדת בעיקר בהגנה על הראש בפגיעה צדית. עם זאת, היא הייתה הטובה פחות בהתנגשות חזיתית (14.4 נק') ובמבחן לילדים בשני הגילאים: 10.3 ו-19.8 נקודות.