פולקסווגן מציגה את הדור השמיני של פולקסווגן פאסאט, המכונית הפופולרית ביותר שלה (השנה נמכרו כ-1.1 מיליון יחידות בעולם), עם ההבטחות הרגילות: יותר חיסכון, יותר בטיחות ויותר אבזור. הסעיף האחרון קריטי במיוחד בקרב על לב הלקוחות, שבשנים האחרונות נוטים יותר ויותר לכיוון מותגי הפרמיום.
 
 
עיצוב ונראות 
הפאסאט החדשה זוכה לעיצוב החדש של משפחת פולקסווגן עם החרטום הזוויתי, ויחידות לד בהיקף הפנסים הראשיים תורמות למראה העדכני. למרות שהיא זהה למעשה באורכה לדור הקודם, עיצובה גורם לה להיראות גדולה יותר – ולפחות בגרסאות ההשקה, עם החישוקים הגדולים (18 אינץ'), גם מכובדת יותר. 
 
פנים הרכב
לאירוע ההשקה הגיעו גרסאות טרום יצור, כך שנסלח להן מראש על אי דיוקים בהרכבה; הדגם החדש יגיע לאולמות התצוגה רק בתחילת מאי. ככלל, החומרים טובים, כולל אלומיניום אמיתי בפס לרוחב הדשבורד (ברמות גימור אחרות זה דמוי עץ), אבל מדי פעם פוגשים חלקים שמשאירים תחושה חלולה. העיצוב נאה, ובהחלט משאיר את הרושם הנכון, לפחות בגרסאות "שמנו את כל האופציות" שהגיעו להשקה.
 
 
לוח מחוונים דיגיטלי במסך שגודלו 12.3 אינץ' ומוצע כאופציה, מאפשר לבחור בין מגוון סידורי מחוונים, כולל תצוגה של המפה במערכת הניווט. אני העדפתי את לוח המחוונים הרגיל, שהיה פחות עמוס ויותר נעים לעין.
 
 
המושבים – עטויי עור, מופעלי חשמל (כולל עיסוי לנהג!) ואופציונאליים לחלוטין – נוחים מאוד ומאפשרים למצוא בקלות תנוחת נהיגה טובה. מאחור יש שפע מקום לרגליים, המושב עמוק אך מרווח הראש בינוני.
 
נוחות נסיעה
הפאסאט שקטה מאוד בתנועה תודות לבידוד טוב של רעשי כביש ורוח, ומציעה לנוסעים איכות נסיעה נעימה ונינוחה; אלא שכל זה מתייחס לכבישים איכותיים. על מהמורות, ובעיקר בורות, המתלים הנוקשים אחראים לספיגת מהמורות לא מרשימה, גם במצב "נוחות" במתלים המתכווננים (אופציה, לא בטוח שתגיע לארץ). כל מכוניות ההדגמה נעלו צמיגים במידה נדיבה – 235/45-18 – מה שלא תרם ליכולת ספיגת הזעזועים. 
 
 
התנהגות ובטיחות
כבישי ההשקה – צרים, איטיים ועמוסים למדי – לא ממש אפשרו בחינה מעמיקה של יכולות הפאסאט. עם זאת הרושם הוא כי התנהגות הכביש של הפאסאט דומה מאוד לזאת של אחיותיה לפלטפורמה: גולף, ליאון ו-A3. זוהי התנהגות בטוחה מאוד, ניטרלית מאוד וכמעט אדישה לטעויות נהג.
 
 
הפאסאט מציעה אוסף מרשים של מערכות עזר לנהג; ממערכת שיודעת להחנות את הרכב אוטומטית – כולל עם נגרר! – דרך מערכות המתריעות על מכונית מתקרבת ביציאה ברברס מחניה, שמירת נתיב עצמאית ובקרת שיוט אקטיבית. שילוב שתי המערכות האחרונות יודע לנהוג את הרכב עצמאית בפקקים, אך אני בספק אם מערכות אלו יגיעו ארצה.
 
מנוע וביצועים
למרבה הצער, רוב המכוניות בהשקה היו עם יחידות מנוע שפחות רלבנטיות לארץ, במיוחד גרסת הדיזל החדשה, שמפיקה 240 כ"ס מנפח של 2.0 ליטר בלבד. כך שזכיתי רק לנסיעה קצרה עם מנוע ה-1.4 ליטר (150 כ"ס, 25.5 קג"מ) והתיבה האוטומטית (דו-מצמדית, 7 הילוכים) שכנראה תגיע ארצה. גרסה זו זריזה למדי (בגרסה הידנית הנתון הרשמי הוא 8.4 ש' למאה קמ"ש. לא מופיע במפרט נתון לגרסת ה-DSG), אך מורגשת בה השהייה בהעברת הכוח כאשר מאיצים בחוזקה, בעיקר מעמידה. 
 
 
תמורה
"מוקדם מדי לדבר על אבזור או תמחור בשלב זה" אומר דן אורנשטיין, מנכ"ל צ'מפיון, "משום שרק התחלנו את המשא ומתן עם היצרן". עם הצהרה כזו קשה לדבר על תמורה. אך אין ספק שהמשפחתית הגדולה של פולקסווגן מציעה בסיס איכותי, ונשאר רק לקוות כי הגרסאות הישראליות של פולקסווגן פאסאט יציעו את מערכות הבטיחות המודרניות במחיר סביר.
 
המבחן המלא יתפרסם בגיליון דצמבר של מגזין 'אוטו'