פורד הציגה לקראת תערוכת לוס אנג'לס (שתערך בסוף נובמבר), את מוסטנג שלבי GT350 – מחווה לדגם אייקוני, שסלל דרך וקבע אמות מידה למכוניות מסוגו.
חמישים שנה, חמישים מילים
המוסטנג המקורית הוצגה ב-1964. אבל הייתה זו ה-GT350 של קרל שלבי הגדול (1923-2012), שהוצגה ב-1965 שמיקמה אותה גבוה – ובהישג יד לרבים, תודות למנוע V8 בנפח 4.7 ליטר, הספק של 271 כ"ס וכיול למירוצים. מוסטנג שלבי יוצרה עד 1972, חודשה ב-2006, ולפני שנתיים התגשמה בגרסת GT500 עם 662 כ"ס ו-320 קמ"ש.
הדגם החדש
מוסטנג שלבי החדשה מצוידת במנוע V8, חדש אף הוא, בנפח 5.2 ליטר. מנוע זה, מספרת פורד בגאווה, מצויד בגל ארכובה מושטח (Flat Plane, בניגוד ל-Cross Plane) – ממש כמו במכוניות-על אקזוטיות.
בגל ארכובה רגיל במנועי V, מקום החיבור של טלטל אחד נמצא בזווית 90 מעלות למקום החיבור של טלטל אחר. בגל מושטח, כל החיבורים נמצאים במישור אחד. זה הרבה יותר יעיל, אבל מאז שנות העשרים לא מקובל, בגלל עודף וויברציות.

פורד מציגה: מוסטנג שלבי GT350
צילום: מנהל
בתא הנוסעים מחכים לכם מושבי ריקארו

הסידור המושטח מאפשר סדר הצתה מתחלף בין שתי קבוצות הצילינדרים, דבר המצמצם את החפיפה בין פעימות הלחץ במערכת הפליטה מה שמאפשר "נשימה" עדיפה – ומכאן שיפור משמעותי בביצועים. התוצאה: 500 כ"ס ומעל 55 קג"מ.
התיבה הידנית קלה ומהירה, כך מבטיחים לנו, ובהמשכה מכהן דיפרנציאל מוגבל-החלקה. זוהי הרצפה הקשיחה ביותר של מוסטנג, וההתנגדות שלה לפיתול גדולה ב-28% מזו הקודמת. המפשק בגרסת שלבי הורחב, והוחלפו גם הקפיצים ותותבי הבולמים. למוסטנג הזו בולמי זעזועים מגנטיים מתכווננים, שנועדו לשלב אחיזת כביש גבוהה עם נוחות נסיעה טובה. פורד השקיעה גם בעזרי בלימה, והתקינה בלמי ברמבו, עם דיסקים קדמיים בקוטר 394 מ"מ וקליפר 6 בוכנות.
הדגם מעוצב מחדש, עם יכולת אווירודינמית וכושר הצמדה משופרים. בפנים ימצא הנהג מושבי ריקארו, האמורים להיות נוחים גם ליום יום. לשלבי החדשה לא פחות מחמישה מצבי נהיגה השולטים על ABS, בקרות אחיזה ויציבות, משקל ההיגוי, מיפוי דוושת התאוצה, כיול בולמים והפליטה.

פורד מציגה: מוסטנג שלבי GT350
צילום: מנהל