הדגם המקורי של הונדה HR-V הוצג ב-1996 וניסה להמציא קטגוריה חדשה: רכב פנאי קטן (בסיס הגלגלים היה 231.5 ס"מ), הרבה לפני שניסאן חשבו על הג'וק – אבל לא ממש הצליח, וב-2006 הוא ירד מקו היצור מבלי שיוצג לו יורש. עד עכשיו – דגם חדש (גדול יותר מהמקורי, אך במידות דומות לחברי קטגורית רכבי הפנאי הקטנים) הוצג ב-2013 ביפן תחת השם וזל (Vezel) וכעת הוצג בארה"ב לקראת שיווק בפועל בתחילת 2015.
העיצוב, עיניכם הרואות, הוא מעין שילוב של רכב פנאי עם קופה, והונדה מדברת על "ספורטיביות". יחידת ההנעה מגיעה מהסיוויק האמריקאית, ולפחות מבחינת הסל"ד בו מושג ההספק והמומנט, יש כיסוי לטענות הספורטיביות: מנוע ה-1.8 ל' מייצר 138 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-17.6 קג"מ ב-4,500 סל"ד. מנוע נוסף, לא בארה"ב, הוא 1.4 ליטר המייצר 98 כ"ס (6,000 סל"ד) ו-13 קג"מ (4,300 סל"ד).
לוס אנג'לס 2014: הונדה מציגה HR-V
צילום: מנהל
תיבת ההילוכים רציפה עם יחסי העברה קבועים ופקדים מאחורי ההגה – או ידנית בגרסת ההנעה הקדמית – והדגם מוצע גם עם הנעה כפולה. בסיס הגלגלים הוא 261 ס"מ וממדי המרכב הם 430x177x160 ס"מ (ארוך מעט מהקפצ'ור, דומה בשאר). הונדה מתחייבת לאיכות נסיעה גבוהה בזכות חומרים אוטמי רעש, תכנון אווירודינמי המפחית התנגדות אוויר ומערבולות ועוד.
הדגם החדש מציע עזרה בזינוק בעלייה, מצלמה אחורית, בלם חנייה אלקטרוני, קישורי תקשורת עדכניים, מסך "7 למערכת המידע/בידור ועוד פריטים בתחום אבזור הנוחות.

לוס אנג'לס 2014: הונדה מציגה HR-V
צילום: מנהל