אודה על האמת, סיטרואן ברלינגו מולטיספייס תפסה אותי לא מוכן. אומנם ידוע לכל כי מסחרית היא רכב שימושי מאין כמוהו, אבל שימושי זה לא מה שמרגש בחיים. ופתאום נחת המולטיספייס - בן לקטגוריה ממנה אני בדרך כלל מנסה להימנע - בחנייה שלי, והתחלתי להריץ משימות שדחיתי כבר המון זמן. משטח גדול ונוח להעמסה למטען, דיפון עמיד קל לניקוי. תענוג. והוא גם לא גוזל שטח של מגרש כדורגל בחניה כמו מסחריות גדולות ממש; המולטי קצר יותר ממאזדה 3, למרות בסיס גלגלים ארוך יותר. ממש קוביית קסם.

סיטרואן ברלינגו (רובוטית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
סיטרואן ברלינגו מולטיספייס. קוביית קסם

החלל הגדול יכול, כמובן, לשרת גם נוסעים, שייהנו ממרחב נדיב בכל כיוון. עיצוב התא תכליתי מאוד והחומרים פשוטים, אבל הוא לא משדר תחושה ספרטנית. יש המון אפשרויות אכסון כולל "בוידעם" אדיר מידות מהשמשה הקדמית ועד מעל לראש הנהג והנוסע שלצידו.

אבל כל אלה נמצאים בברלינגו לא מהיום. מה שחדש הוא התיבה הרובוטית, שמאפשרת גם לעצלנים שבינינו ליהנות מכל היתרונות האלו. זו תיבה חד–מצמדית, עם המגרעות המוכרות של תיבות מסוגה. אומנם השידוך למנוע הדיזל הזה מצליח לעדן במעט את החסרונות, אך הם עדיין שם. תמרוני רוורס, לדוגמה, הם משהו שדורשים עדינות ורגל מרחפת מעל דוושת הבלם. העברות ההילוכים, אם לא תתזמנו נכון את הפחתת הלחץ על דוושת התאוצה, יניעו את הנוסעים קדימה ואחורה. זינוק בעלייה, לעומת זאת, הוא עניין פשוט למדי בזכות מערכת אוטו–הולד, שמחזיקה את הבלמים דרוכים לעוד פרק זמן קצר.

סיטרואן ברלינגו (רובוטית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו
עיצוב התא תכליתי מאוד והחומרים פשוטים, אבל הוא לא משדר תחושה ספרטנית

יחסי ההעברה בתיבה מחולקים היטב, ובשילוב עם המומנט הזמין מסל"ד ממש נמוך, מתקבלת פעולת מנוע זריזה, עם זמינות כוח טובה. שיוט ב–100 קמ"ש מתבצע ב–2200 סל"ד ומניב צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר(!), כשהצריכה הממוצעת עומדת על כ–20 ק"מ לליטר. גם עם 400 ק"ג מטען ונסיעה לא מתחשבת במיוחד, צריכת הדלק לא ירדה אל מתחת ל–12.5 ק"מ לליטר. מרשים.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
התנהגות הכביש טובה גם היא, משקלו של ההגה טוב, תגובות השלדה צפויות ולמעט זווית גלגול מורגשת לא מצאתי סיבות לתלונות. הבלמים מעט ספוגיים לטעמי, אך יכולתם טובה. הנוחות הכללית טובה מאוד, אך יכולת הספיגה של המתלה האחורי פחות טובה משל הקדמיים, והוא גם מלווה את פעולתו ברעש נוכח. תחת עומס מתגלה מחסור מה בריסון.

הברלינגו היא מכונית פרקטית מאוד, שתוביל משפחה ברווחה רבה, והתיבה הרובוטית הופכת אותה לאופציה גם למי שלא אוהב לערבב את הדלק בעצמו. אבל על התמונה הוורודה באופן כללי מעיבים שני נתונים משמעותיים: ציון של שלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופאי, עם ציון נמוך במיוחד בהגנה על מבוגרים, והמחיר. ב–165,000 שקל, מחירה של הגרסה הרובוטית, אפשר לקנות גרנד–סניק דיזל או C4 פיקסו בנזין או דיזל, לדוגמה, שיתנו יותר בטיחות, יותר מושבים, יותר אבזור ויותר עידון.

סיטרואן ברלינגו (רובוטית): מבחן דרכים
צילום: מערכת אוטו