אודי תציג בתערוכת דטרויט (מ-12.1.2015) דגם חדש ל-Q7, רכב הפנאי המגודל שלה. דגם זה, שהוצג ב-2005, זכה עד היום רק למתיחת פנים (2009). אודי Q7 הפורש יושב על אותה רצפה ששירתה את פורשה קאיין ופולקסווגן טוארג, והפגין הופעה מאוד לא מצטנעת.

פחות ויותר
הדגם החדש קל מקודמו – ומעצבי אודי טרחו להדגיש זאת באמצעות עיצוב מעודן (יחסית) ו"קל" יותר. המשקל הופחת בלא פחות מ-325 ק"ג (14%; עם הפחתות משקל במרכב, בשלדה ובמנועים), והוא נמוך משני טון (1995 ק"ג לדיזל, 1970 ק"ג בבנזין). אודי טוענת כי זה הרכב הקל ביותר בסגמנט, ומציינת כי הדיאטה הושגה, בין השאר, הודות לשימוש רב באלומיניום ובחומרים קלים אחרים.

Q7 החדש יושב על רצפת MLB של קונצרן פולקסווגן, ובסיס הגלגלים קוצץ ב-1 ס"מ ל-299. גם ממדי המרכב – אורך 505 ס"מ, רוחב 197 ס"מ וגובה 175 ס"מ – קטנים במעט מאלה של הדגם היוצא (509 ס"מ אורך, 198 ס"מ רוחב ו-176 ס"מ גובה). אודי מדווחת כי מרחב הפנים שופר – זה תא הנוסעים הארוך בסגמנט, נכתב בהודעה לעיתונות – אך נפח ההטענה ירד (מ-330 ל-295 ליטר בגרסת שבעה מושבים).
אודי Q7 – הדור החדש
צילום: מנהל
ה-Q7 עבר דיאטה רצינית

הסבכה הטרפזית הגדולה בולטת יותר מאשר בדגם הפורש, ואילו צביר הפנסים נראה צר מאשר קודמו. פרופיל הצד דומה יותר לסטיישן מוגבה (ועם קצת דמיון מודרך, משהו כמו גרסת פנאי ל"שוטינג ברייק"), כאשר חלקו האחורי המשתפל של הגג מעניק לדגם החדש הופעה מעודנת יותר. יחידות התאורה האחוריות ממוקמות גבוה, קרוב לחלקו הנמוך של קו החלון האחורי, והסיומת היא של צמד מפלטים מרובעים. הדגם החדש יוצע עם חישוקי "18 וכאופציה יהיו גם "19, "20 ו-"21.

עיצוב סביבת הנהג חדש לגמרי, ומאופיין בפתחי מיזוג מוארכים, קונסולה עשירה בין המושבים ובעיקר בלוח מחוונים וירטואלי "12.3 עם אפשרות לתצוגה אנלוגית לפי בחירה. בנוסף, יש ב-Q7 גם צג מרכזי גדול, "8.3, האחראי על מערכות המידע/בידור ולא נפקד מקומה של תצוגה עילית. למושבים הכי בהיצע יש לא פחות מאשר 18 סוגי כוונון(!), חימום וגם עיסוי.

אודי מצהירה על רמת שקט משופרת בתא הנוסעים. מערכת המיזוג חדשה לגמרי עם תצוגה מאוירת לתפעול יעיל, ובכלל אודי טוענת להנדסת אנוש טובה במיוחד ולתפעול קל של כל המערכות.
אודי Q7 – הדור החדש
צילום: מנהל
גם העיצוב עודכן, למען הסר ספק

מנועים וכו'
אודי Q7 הוצג עם שני מנועי V6 מוגדשים בנפח 3.0 ל': מנוע הדיזל (הקל מסוגו, מדווחת החברה) מייצר 272 כ"ס, צורך ליטר ל-17.5 ק"מ (שיפור של 23%) ומאיץ ב-6.3 שניות ל-100 קמ"ש בדרך ל-234 קמ"ש; מנוע הבנזין רושם לזכותו 333 כ"ס, משפר את הצריכה ב-28% (13 ק"מ ק"מ/ליטר) ומאיץ ל-100 ב-6.1 שניות. בנוסף, יוצגו ב-2015 גם מנועי בנזין 2.0 ליטר 252 כ"ס ודיזל 3.0 ליטר 218 כ"ס.

בשנה הבאה תוצג גם גרסת היבריד פלאג-אין e-tron מבוססת דיזל עם נתונים מעוררים: 373 כ"ס ו-71.4 קג"מ. התאוצה היא 6 שניות ל-100 קמ"ש והמהירות המרבית היא 250 קמ"ש. צריכת הדלק הרשמית ראויה לציון עם נתון של 59 ק"מ/ליטר(!?), וגם נתון הזיהום נאה: 50 גרם/ק"מ CO2. רכב הפנאי המגודל יוכל לנסוע על מצברים בלבד כ-56 ק"מ.

את הדגם החדש משרתת תיבת טיפטרוניק שמונה הילוכים, וזו כוללת נעילת דיפרנציאל מרכזית, וגם מערכת טורק וקטורי נמצאת ברשימה. בין שאר האופציות שמציע Q7 החדש יש לציין היגוי לכל הגלגלים. עניין השטח מטופל גם על-ידי מרווח גחון נאה של 23.5 ס"מ.
אודי Q7 – הדור החדש
צילום: מנהל
תהיה גם גרסת פלאג-אין היברידית עם 373 כ"ס וצריכת דלק מוצהרת של 59 ק"מ לליטר!
בנוסף לקפיצי פלדה, יוצע Q7 עם אופציה לקפיצי אוויר, וניתן יהיה לצייד אותם גם בגרסת הספורט של הדגם. לא פחות משבעה מצבי ניהוג יש לדגם החדש.

ויש עוד
אודי Q7 החדש מביא עמו, כמובן, מכל טוב מערכות העזר לנהיגה המקובלות כיום, כמו חנייה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת נתיב פעילה, זיהוי תנועה חוצה וניטור אזורים מתים ועוד. הפאר יהיה מכל טוב אודי ואופציות אבזור הנוחות מרובות ביותר. המחיר באירופה מ-62,000 אירו והשיווק בישראל מאמצע 2015.
אודי Q7 – הדור החדש
צילום: מנהל