אחרי היעדרות של יותר מעשור בתחום המכוניות המשפחתיות, פיאט ישראל מצפה לחזור ב-2016 לקטגוריה הכל כך חשובה הזו. מדובר בדגם חדש שיוצע גם במבנה סדאן, שהוא עדיין החביב ביותר על תושבי הארץ.

על שלושה דגמים
המכונית החדשה תיבנה בתורכיה כחלק מהשקעה גדולה של האיטלקים במפעל המשותף עם טופאש (Tofaş). הדגם החדש יוצע כנראה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ותיבת TCT (רובוטית, 2 מצמדים) של היצרן האיטלקי. מדובר בחיזוק חשוב לסוכנות המקומית שמתמודדת השנה בשוק המקומי ללא כל ייצוג בפלח; אפילו שיווק הבראבו הופסק.

פיאט תחזור לשוק המשפחתי
צילום: מנהל
פיאט ויאג'ו. המשפחתית של היצרן בשוק הסיני

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הדגם החדש הוא אחד משלושה שיוצגו כאמור בשנה הבאה. האצ'בק שיחליף את בראבו הקומפקטית; סטיישן שימלא את החלל שהותירה לפני שנים גרסה כזו של סטילו; סדאן שתחליף את לינאה. עם זאת הדגם החדש אמור להיות גדול משמעתית מאותה לינאה. לפחות כרגע נראה ששלושת הדגמים אמורים להתבסס על אותה רצפה המשרתת את פיאט 500X וג'יפ רנגייד; למעשה זו של גרנדה פונטו (פלטפורמה B). האם מדובר ב"משפחתית קומפקטית" או בכזו בגודל מלא, ורצפה מוגדלת?

פיאט תחזור לשוק המשפחתי
צילום: מנהל
פיאט מריאה. זוכרים אותה?

השקעה גדולה
פיאט וטופאש הודיעו על השקעה של מיליארד דולר במפעל התורכי מתוך כוונה להגדיל את נפח הייצור ולעשות אותו שחקן משמעות בייצור של פיאט. המפעלים התורכיים מייצרים את הכלים המסחריים הקטנים של פיאט כמו גם את הלינאה הנוכחית, אך זו הופנתה בייחוד לשוק המקומי ולמזרח אירופה. לינאה, למרות הכוונות, בסופו של דבר לא הגיעה ארצה. הפעם הסיפור הוא שונה והרבה יותר בינלאומי. בטופאש הצהירו שלאורך שבע שנות ייצור הדגם הם מתכננים לייצר 580,000 מכוניות סדאן ו-700,000 בראבו, כולל גרסת הסטיישן שלה.

בעבר נראה היה שויאג'ו, המקבילה לדודג' דארט האמריקנית (שמבוססת על רצפת אלפא ג'ולייטה), היא זו שתתפוס את התפקיד המשפחתי. ואולם בסופו של דבר מכונית זו לא הגיעה לאירופה ונותרה בסין.

פיאט תחזור לשוק המשפחתי
צילום: מנהל
פיאט לינאה