חשיבות הקשקאי עבור ניסאן ברורה ביותר. הוא תרם לשינוי התדמית של המותג, הצעיד אותו לקבוצה הלוהטת של הפנאי הקל וזכה להצלחה עצומה, לא דבר ברור מאליו בניסאן, בארץ ובעולם. תהליך השקת הדגם החדש היה קצת מוזר. למעשה רק עכשיו, חצי שנה אחרי שהחלה מכירתו ללקוחות, וכמעט שנה וחצי לאחר הצגתו בעולם, מוציאה אותו ניסאן למבחן בעיתונות, ומתחילה במהלכי פרסום לקהל הרחב. קיבלנו למבחן את גרסת הביניים, האסנטה SV, שצפויה להיות הנמכרת ביותר במבחר של הקשקאי החדש.  
 
 
עיצוב ונראות
אין ספק שניסאן ביצעה צעד גדול קדימה במראה. למרות שהקו הכללי דומה, העיבוד מודרני יותר, ונראה טוב בהרבה מהדור הקודם. הדור החדש נראה מצוין מבחוץ הרבה יותר "שטחי" מקודמו אבל גם קליל ומודרני עם קווים חדים ואגרסיביים, ולטעמנו הוא אחד הנאים בקטגוריה.

פנים הרכב
לסביבת הנהג מראה מכובד בסך הכל, ושפע האבזור תורם לתחושה הטובה. יש גג זכוכית פנורמי (לא נפתח), בלוטות', חישוקי "18, בקרת אקלים ושיוט, תצוגת "מבט ציפור" ועוד. מצד שני, שילוב הגוונים בין שחור ועוד שחור לכל המרכיבים, יחד עם מראה ותחושה פשוטים לחלק מהמתגים וצג המולטימדיה (כמו חלק מהמתגים), יוצרים תחושה קודרת.

מלפנים תנוחת הנהיגה טובה, הנדסת האנוש ברורה והמושב נעים, ומאחור יש שפע מקום גם לרגליים וגם לראש. תא המטען בעל נפח טוב ואפשרויות סידור שימושיות.
 
 
נוחות נסיעה
הקשקאי מתגלה לאורך המבחן כרכב נעים למדי. המתלים מציעים רכות בסיסית, שעוזרת בגיהוץ יעיל של אספלט עירוני משובש או שבילים כבושים. אך על כבישים בין עירוניים נתקלנו מדי פעם בקיפוצים קטנים ולא נעימים על אספלט לא איכותי. רמת הרעש בתא גבוהה מהממוצע בגלל בידוד לא יעיל של רעשי כביש. רעשי הרוח הם ברמה סבירה, ורעש המנוע מבודד היטב.

התנהגות ובטיחות
לקשקאי התנהגות טובה למדי, עם תגובות נכונות להפניית ההגה ולהעברות משקל, ריסון הולם של תנודות המרכב ופעולה בוגרת למדי של המתלים. ההגה אינו מתקשר במיוחד, אבל גם במצב הרגיל הפעולה שלו ליניארית.

גרסת ה-SV שנבחנה מוסיפה לא מעט ציוד בטיחותי לרשימת האבזור. מדובר במערכות שאינן מקובלות בקטגוריה, כמו התרעה על סטייה מנתיב (קצת מנג'סת), מערך מניעת התנגשות קדמית עם בלימת חירום אוטומטית, התרעה על ערנות הנהג, מעבר אוטומטי מאור גבוה לרגיל למניעת סנוור וקריאת תמרורים.
 
 
מנוע וביצועים
לקשקאי מנוע 1.2 מוגדש המוכר מדגמי רנו. כאן מפיק המנוע 115 כ"ס ומשודך לתיבה רציפה חדשה שמכונה X-טרוניק. לתיבה יש גם מצב ספורט ואפשרות לתפעול ידני עם שבעה הילוכים. זה הספק נמוך בהרבה מהמקובל בקטגוריה, אך בזכות זמינות המומנט הטובה העסק עובד בצורה סבירה בנהיגה רגועה, והתיבה מתפקדת בחלקות. מצד שני כשמנסים לקבל קצת יותר מקצב רגוע, או בשילוב של עליה ואוטו עמוס, מתגלה המחסור בסוסים. נתון התאוצה למאה (12.9 ש') רומז על בעיית הביצועים, אבל זה בולט גם בתאוצות הביניים, בכל מהירות. מצב ספורט משפר מעט את המצב, ועדיין היינו מעדיפים מנוע חזק יותר – למשל את גרסת ה-135 כ"ס של אותו מנוע שמשרתת את המגאן. במפתיע, המנוע הקטן לא מחזיר דיבידנד בצריכת הדלק – היא היתה סבירה, אבל לא מבריקה: בין 12 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית רגועה ל-9 במסלול מאומץ יותר.  

תמורה
ניסאן קשקאי החדש מהווה שיפור גדול לעומת קודמו, ומציע לא מעט יתרונות מול המתחרים. הוא נוח ונעים לנסיעה, נראה טוב ומציע אבזור שופע – במיוחד בגרסת המבחן עתירת אבזור הבטיחות המתקדם. על אלו מעיבה יחידת הנעה לא חזקה מספיק, שמציבה אותו בנישת ה-1.6 ל' (שהנציג הבולט בה הוא הספורטאז' אורבן) בעוד מחירו מציב אותו מול גרסאות ה-2.0 ל' החזקות בהרבה. עם המנוע הזה, נראה שאנשי ניסאן צריכים גם גרסה זולה יותר בהיצע (כרגע המחיר מתחיל ב-157,000 שקלים) כדי להיות תחרותיים.