קטגוריה: סופרמיני

גרסה: יונדאי i20, אוט' 1.4 ל', אינספייר

מתחרות בולטות: קיה ריו, טויוטה יאריס, סקודה פאביה, פיג'ו 208, פורד פיאסטה

מחיר הגרסה הנבחנת:
105,000 שקלים

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על יונדאי i20 חייג ל-3262* או לחץ כאן

ה-i20 של יונדאי זכתה בארץ להצלחה רבה, והייתה הסופרמיני הנמכרת ביותר רוב חייה, כך שהציפיות של היבואן, כלמוביל, מהדור החדש גבוהות. בדומה לדור הקודם, הרכב מגיע עם שתי יחידות הנעה – 1.2 ל' עם תיבה ידנית (82 כ"ס, 5 הילוכים) ו-1.4 ל' עם תיבה אוטומטית (100 כ"ס, 4 הילוכים) – ושלוש רמות אבזור: אינסייט בידנית, אינספייר ופרימיום באוטומט. המחירים: 80,000 שקלים, 105,000 שקלים ו-110,000 שקלים, בהתאמה.

עיצוב ונראות
בקיצור – הצליח לאנשי יונדאי עם העיצוב של ה-i20. משהו בפרופורציות, בקווים, בקורה C השחורה, מתחבר לשלם מוצלח ומושך עין. זו עדיין סופרמיני עממית, אבל בקונטקסט הזה היא בהחלט מושכת מבטים. אפילו בצבע אפור עכבר או לבן, וברמת הגימור אינספייר, שבה חסכו בפנסי ערפל ובלדים (אבל השאירו את הפנסים האחוריים המדליקים).
יונדאי i20 החדשה: מבחן דרכים (וידאו)
צילום: מערכת אוטו, בני דויטש
פנים הרכב
התחושה הטובה נמשכת גם בכניסה אל הרכב. השילוב של צבעי חום ושחור ברכב המבחן נאה מאוד, ונותן תחושה מיוחדת. העיצוב הרבה פחות עמוס ממה שראינו בדגמי יונדאי לאחרונה, לא נרשם כמעט שימוש באלמנטים מבריקים, וגם המוטיב המשושה התמתן מעט. המרחב טוב, מלפנים ומאחור, מלבד קירבה מוגזמת של הקונסולה לברך ימין. התחושה היא של מכונית מקטגוריה גבוהה יותר, גם בזכות החלונות הגדולים. ההגה מתכוון גם לעומק, וקל למצוא תנוחת ישיבה טובה במושבים הנוחים.

אבל אז מתחילה העין לגלות את מה שאין, והרשימה ארוכה: אין אף פיסת בד בדלתות, אין חיישני חניה, אין מערכת מולטימדיה (והמסך המיושן של הרדיו מזכיר את ה-i30 הקודמת), אין בקרת שיוט, אין בקרת אקלים, אין תאורה למראות האיפור, אין דיבורית בלוטות', אין מצלמת רברס, אין ציפוי עור להגה ועל אבזור בטיחות מתקדם אין בכלל מה לדבר...

וכל זה בסופרמיני שעולה 105,000 שקלים, להזכירכם. השוו את רשימת האבזור הזו למה שמקבלים בפאביה, קליאו או יאריס במחיר דומה, הוסיפו לכך את העובדה שמבחוץ רשימת ה"אין" כוללת חישוקים קלים, פנסי ערפל ולד, והתמונה עוד מתקדרת.

תא המטען גדול ושימושי, ויכול לשמש בקלות משפחה צעירה, אפילו בשלב עגלת הילדים (בתנאי שלא מדובר בעגלה גדולה במיוחד).

נוחות נסיעה
ה-i20, כאמור, מרווחת והמושבים נוחים, מלפנים ומאחור. הבליטה במרכז המושב האחורי וברצפה קטנה יחסית, כך שישיבה במרכז אינה עינוי סיני.

יונדאי i20 החדשה: מבחן דרכים (וידאו)
צילום: מערכת אוטו, בני דויטש
פעולת המתלים משלבת אופי נוקשה ומהלך ארוך יחסית. המשמעות היא שבמהירות עירונית שיבושים קטנים או חדים עוברים אל תא הנוסעים כמעט בלי סינון, אך האוטו מצליח להתמודד בצורה טובה יחסית עם גלים ושקעים בכביש, ומאפשר לצלוח פסי האטה ללא חשש. מחוץ לעיר המצב משתפר, ונוחות הנסיעה טובה בסך הכל. עם זאת, המתלים מזכירים מדי פעם את אופיים הנוקשה עם חבטה במעבר על פסי רוחב בולטים.

בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, אולי הטוב ביותר שפגשנו בקטגוריה הזו – וטוב גם ביחס לקטגוריות גבוהות יותר. בסרק צריך להעיף מבט במד הסל"ד כדי לוודא שהמנוע פועל, וגם תחת עומס, קרוב לקו האדום, רעש המנוע ברכב חלש מאוד. ולא רק הרעש, אלא גם הוויברציות לא מגיעות אל התא – עניין שמקבל משנה חשיבות בגלל ההילוך הרביעי הקצר יחסית (100 קמ"ש ב-2500 סל"ד), שאומר שבמהירות כביש 6 המנוע מסתובב בסל"ד גבוה למדי.

למרבה הצער, בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח פחות, ובמהירויות בין עירוניות הרעש בתא הנוסעים מתחיל להטריד כאשר הנסיעות ארוכות.

התנהגות ובטיחות
התחושה של "אוטו מקטגוריה גבוהה יותר" ממשיכה גם לפרק הדינמי, לטוב ולרע. לטוב – כי האוטו יציב מאוד ונטוע על מסלולו גם אם יש רוחות צד או שיבושים. לרע – כי התגובות לפקודות הנהג פחות זריזות מהצפוי מסופרמיני. בשורה התחתונה מדובר במכונית עם התנהגות צפויה ומשרת ביטחון, אך נטולת חדוות חיים. הבלמים עושים עבודה סבירה בלבד – עוד קצת יכולת נשיכה לא הייתה מזיקה להם – אך יתכן שלעובדה שמדובר ברכב חדש לחלוטין יש קשר לעניין.

הרכב עדיין לא נבחן במבחני הריסוק האירופאים, ואין לו עדיין ציון ריסוק.

יונדאי i20 החדשה: מבחן דרכים (וידאו)
צילום: מערכת אוטו, בני דויטש

מנוע וביצועים
100 כ"ס ממנוע אטמוספרי ותיבה פלנטרית עם ארבעה הילוכים הם לא מתכון לביצועים חורכי אספלט, והיונדאי אכן מספקת ביצועים סבירים בלבד. עם נהג בלבד ו/או במישור, אין תלונות מיוחדות – היא לא זריזה במיוחד, אבל גם לא מעצבנת. אך השילוב של אוטו עמוס ומעלה הררי מביא לכך שהמחסור בסוסים מורגש. גם יחסי העברה נוספים לארבעה שיעזרו לנצל את ההספק הנתון היו עוזרים, אבל גם הם במחסור. לא זה הרכב שתרצו להיתקע איתו מאחורי משאית בכביש הררי...

צריכת הדלק דווקא סבירה – כ-13 ק"מ לליטר במסלול שרובו בין עירוני מהיר.

תמורה וסיכום
יונדאי i20 היא מכונית טובה בבסיסה, שלא מצליחה למצות את הפוטנציאל הטמון בה. את התחושה הטובה שיוצר העיצוב – הורס האבזור המעליב; את העידון והשקט של יחידת ההנעה (המעט מיושנת, יש לציין) – מקלקלים רעשי הרוח והכביש.

עם יחידת ההנעה הזו (1.4 ל', 100 כ"ס, אוטומטית), וברמת האבזור הזו (אינספייר), קשה להצדיק את המחיר המבוקש, 105,000 שקלים.
יונדאי i20 החדשה: מבחן דרכים (וידאו)
צילום: מערכת אוטו, בני דויטש