בתערוכת דטרויט שהתקיימה בינואר 2015 הציגה מרצדס את GLE-קופה: גרסת קופה לרכב הפנאי הגדול מרצדס GLE (מרצדס ML בשמו הקודם) – ומתחרה ישיר במי שנחשב ראשון עם הרעיון והביצוע: ב.מ.וו X6 (שנת 2008).

אם מתעלמים, ומתעלמים, מהמבנה של סאנגיונג אקטיון (2007). ואם שוכחים, ושוכחים, את ספייקר "D12 Peking to Paris" (שנת 2006). ובכן, אולי לא ראשון, אבל X6 הוא סיפור ההצלחה הגדול – והיחיד עד עתה – של התופעה הזו: קופה-פנאי/ביצועים-לשטח (או משהו דומה).

GLC-קופה קונספט: מרצדס מציגה את ה-X4 שלה
צילום: מנהל

כעת, לקראת תערוכת שנחאי (20 לאפריל), מכריזה מרצדס על מהלך דומה, ומתבקש: GLC קופה; גרסת קופה לרכב הפנאי הבינוני GLC (מרצדס GLK בשמו הקודם) – ומתחרה ישיר במי שהיה ראשון, בסגמנט הזה, עם הרעיון והביצוע: ב.מ.וו X4 (תחילת 2014).

GLC-קופה קונספט: מרצדס מציגה את ה-X4 שלה
צילום: מנהל

דגם חדש, רצפה חדשה לפנאי בינוני
עם GLC-קופה, קונספט הקרוב לייצור, לדברי מרצדס, יוצרת החברה קו קופה-מבוסס-פנאי לשני דגמים – ראש בראש מול X6 ו-X4 של ב.מ.וו. הדגם החדש נראה ממש כמו GLE-קופה – רק בקטן יותר. ה-GLC-קופה יושב על רצפת C החדשה, ולכן בסיס הגלגלים שלו, 283 ס"מ, גדול משמעותית מזה של "דגם הבסיס" (בסיס גלגלים באורך 275 ס"מ; בקרוב), שיושב על הרצפה של C הקודמת.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

אורכו של הדגם החדש 473 ס"מ, רוחבו מרשים – 200 ס"מ(!) – וגובהו 159 ס"מ. דגם הקונספט מציע כושר שינוע לארבעה מבוגרים בלבד. אין מידע נוסף מעבר לכך.

GLC-קופה קונספט: מרצדס מציגה את ה-X4 שלה
צילום: מנהל

תחת מכסה המנוע של הקונספט מצוי מנוע V6 בנפח 3 ליטר על שני מגדשיו, וזה מייצר לא פחות מ-367 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-53 קג"מ המוצעים במלוא תוקפם מ-1400 ועד 4000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים וזו מעבירה את כל התפוקה הזו לארבעת הגלגלים (4MATIC). החישוקים, אגב, לפחות בדגם התצוגה, הם בקוטר של לא פחות מ-21" ועוטים גומי של 285 ס"מ מאחור ו-255 ס"מ מלפנים.

כמובן, גרסאות נוספות, כולל AMG, צפויות בהמשך.

GLC-קופה קונספט: מרצדס מציגה את ה-X4 שלה
צילום: מנהל