ארגון יורו NCAP פרסם את תוצאות הסבב השני של מבחני הריסוק לאחר השינויים שהחיל הארגון בתחילת שנת 2015 במבחנים, בדרישות ובניקוד. להזכירכם, המבחנים כוללים כעת גם מבחן ריסוק חזיתי מלא, הרחבת הדרישות במבחן ההגנה על הולכי הרגל והעלאת רף הדרישות למבחן ההגנה על ילדים.

בסבב הנוכחי נבחנו ארבע מכוניות: מאזדה 2 החדשה, סוזוקי ויטארה, פיאט 500X, רנו אספאס.

מאזדה 2 – ארבעה כוכבים
מכונית הסופרמיני החדשה של מאזדה יצאה מסבב המבחנים חבולה מעט לאחר שזכתה בארבעה כוכבים בלבד. הציונים הם: 86% בהגנה על מבוגרים, 78% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי ו-64% באביזרי בטיחות.

ה-2 לא זכאית לכוכב החמישי בגלל ציון הגנה על ילדים שאינו מספק (מינימום 80%) שנובע מלחץ מעט גבוה על צוואר ילד בן 3 בזמן תאונה. בנוסף, ה-2 אינה מצוידת במערכת בלימה אוטונומית במהירויות גבוהות (כביש בין-עירוני, למשל), ולכן לא עומדת גם בסף התחתון של סעיף אביזרי הבטיחות (מינימום 65%).

פיאט 500X – ארבעה כוכבים
רכב הפנאי הקטן של פיאט סיים את סבב המבחנים עם התוצאות הבאות: 86% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 74% בהגנה על הולכי רגל ו-64% באביזרי בטיחות. ציונים אלה מקנים לו ארבעה כוכבים בלבד.

הכוכב החמישי חסר בגלל ציון לא מספק מבחינת הארגון בסעיף אביזרי הבטיחות. בניגוד ל-2, ה-500X כן מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית הפועלת במהירויות גבוהות, אלא שלא מדובר בציוד תקני. לפי הערכת הארגון, רוב המכוניות יימכרו בלעדי מערכת זו, ולכן היא לא זיכתה את 500X בציון. על מקומו של הציון לאבזור ביחס לציון על ההגנה בפועל, כתב כבר ניצן אביבי בהקשר אחר.
סוזוקי ויטארה – חמישה כוכבים
רכב הפנאי החדש של סוזוקי (שהוצג ב-2014 ובו כבר פגשנו בהשקה בחו"ל) זכה בחמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP. הציונים הם: 89% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-75% בסעיף אביזרי בטיחות.

רנו אספאס – חמישה כוכבים
הדגם החדש של המיניוואן הצרפתי הוותיק שהוצג בספטמבר האחרון בתערוכת פריז זכה גם הוא בחמישה כוכבי בטיחות. הציונים הם: 82% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 70% בהגנה על הולכי רגל ו-80% בסעיף אביזרי הבטיחות.