השינוי בקטגוריות הרישיון לאופנוע, ששינה את מגבלת ההספק ברישיון הביניים (A1) מ-33 כ"ס ל-47 כ"ס הפך את הקטגוריה הזו למעניינת הרבה יותר. נתון של 47 כ"ס זה אומנם לא הרבה, אבל גם לא מעט – וזה כבר מספיק כדי ליהנות קצת, לא רק להתנייד ממקום למקום. אגב להנות - גרסה של ה-RC390 (ועוד עם מנוע מוחלש מעט!) תחליף השנה את אופנועי ה-125 סמ"ק 2 פעימות בליגת הג'וניור של ADAC (ה"ממס"י" הגרמני). כבוד.

היבואנים הרימו את הכפפה והחלו להציע יותר ויותר דגמים עם מפרטים מעניינים שמתאימים למדרגת הרישוי הזו. את עיננו משכו דגמי 390 של ק.ט.מ, שמקבצים מגוון תכונות מעניין: מכלולי שלדה מודרניים וספורטיביים למראה, משקל קליל (147 ק"ג ל-RC390) מנוע סינגל שאמור להיות ידידותי למשתמש והספקו מדגדג את גבול המותר בקטגוריה (44 כ"ס) – ומחיר סביר (במונחי הארץ), העומד על 52,000 שקלים (45,000 שקל בבמחיר מבצע מתמשך) ל-RC390.
ברוך הבא: ק.ט.מ RC390 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון)
צילום: מנהל

סקס אפיל
דיוק 390 הוא האח העירום והמעט וותיק יותר במשפחה, ומבנהו מכתיב תנוחת רכיבה זקופה. ה-RC החדש יותר, הוא האח הספורטיבי, ותנוחת הרכיבה, מיד נתנסה, שונה. דגם זה מחביא את המנוע מאחורי פיירינג מלא אבל חושף כפיצוי את שלדת הזנב – מסבך סקסי של צינורות כתומים. בכלל, ק.ט.מ תמיד הייתה טובה בהקניית סקס-אפיל לאופנועים שלה, וגם ל-RC יש הרבה מהניחוח הזה.
המסכה הקדמית, עם צמד פנסי הזרקור עגולי העדשה, מעט מוזרה, אבל המזלג ההפוך והשמנמן משדר הבטחה ולזנב הזקור אל על מראה נקי בזכות מפלט שמסתתר בגחון. המופע הכולל נראה קליל, קרבי – וקטן. וה-RC390 הוא אכן אופנוע קטן, לא מפליא בהתחשב בכך שהוא חולק שלדה עם אחיו הקטנים בנפח 125, 200 ו-250 סמ"ק.
ברוך הבא: ק.ט.מ RC390 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון)
צילום: מנהל
תנוחה קרבית
רכיבה ראשונה חושפת תנוחה קרבית מאוד, וזו עלולה להיות צפופה מדי לאנשים גדולים. תנוחה זו גם מפריעה קצת בעיר לזריקת מבט לאחור במעבר נתיב, עניין הכרחי בשל מראות בעלות כיסוי מוגבל – עניין מקובל באופנועים. אנחנו עדיין בשלב ההרצה – קיבלנו את האופנוע עם 3 ק"מ בלבד על מד המרחק – ובהתאם להוראות היבואן אנחנו מקפידים לא לעבור 7000 סל"ד. ובכל זאת, גם סל"ד זה מספיק בהחלט להתניידות יומיומית, עם מהירות שיוט של כ-120 קמ"ש ויכולת לברוח קדימה למכוניות ברמזורים.

האם ה-RC390 מסוגל לכסות את הצ'קים שרושם העיצוב שלו? איך זה לחיות עם אופנוע זעיר ועטוף פיירינג ביום יום? על כל השאלות הללו ועל עוד רבות נוספות, נענה בחצי השנה הקרובה.
ברוך הבא: ק.ט.מ RC390 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון)
צילום: מנהל