ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם אתמול (24.6) את תוצאות הסבב האחרון של מבחני הריסוק שהוא עורך. הדרישות החדשות שהציב הארגון ואשר נכנסו לתוקף בתחילת 2015, ממשיכות לתת את אותותיהן ומקשות על היצרניות להשיג את הציון הנכסף של חמישה כוכבים. מתוך עשר מכוניות שנבחנו ב-2015 רק שלוש זכאיות לחמישה כוכבים.
הפעם בחן הארגון שלושה דגמים: סקודה סופרב כנציגת המשפחתיות הגדולות; יונדאי i20 בקטגוריית הסופרמיני; פיאט פנדה קרוס (גרסה מוגבהת שלה) בקטגוריית המיני.

היחידה שזכתה בחמישה כוכבים הייתה סקודה סופרב עם 86% בהגנה על מבוגרים וילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-76% בסעיף אביזרי הבטיחות.

יונדאי i20 – ארבעה כוכבים בלבד
הסופרמיני החדשה של יונדאי השיגה ארבעה כוכבים בלבד. ה-i20 השיגה ציון טוב בסעיפי ההגנה על הולכי רגל (79%) והגנה על מבוגרים (85%), אך לא עמדה ברף התחתון בסעיף ההגנה על ילדים לאחר שקיבלה ציון של 73% (נדרש 80%). הניקוד בסעיף זה נפגע בעיקר בגלל לחץ מעט גבוה על צוואר ילד בן 3 בזמן תאונה והגנה גבולית על ראשו של ילד בגיל שנה וחצי, עם מושב הפונה נגד כיוון הנסיעה. עוד חסרה ליונדאי מערכת בלימה אוטונומית, אפילו כאופציה, עניין שהוריד לה ניקוד בסעיף אביזרי הבטיחות (64% במקום 65%).
פיאט פנדה קרוס – רק שלושה כוכבים
גרסת הפנאי למיני של פיאט סיימה את הסבב כשהיא אוספת שלושה כוכבים בלבד. לשם השוואה, במבחן הקודם שנערך ב-2011 זכתה גרסת הכביש לארבעה כוכבים – אבל זה היה לפני שהארגון החל במבחן ריסוק חזיתי מלא. מבחן זה אחראי לציון הנמוך שקיבלה המכונית, בגלל פגיעות חמורות בבית החזה ובראש הנוסע. בנוסף, התגלה במבחן כי כרית האוויר של הנהג לא ממלאת את תפקידה באופן מלא, ונוצר מגע בין ראש הנהג ובית החזה שלו לגלגל ההגה. את סעיף ההגנה על מבוגרים מסיימת פנדה קרוס עם 70%.

תחום נוסף שהתוצאות בו פגעו באופן חמור בציון הכללי הוא זה של אבזור הבטיחות, ובו השיגה הפנדה 46% בלבד. המכונית חסרה מערכות מתקדמות דוגמת בלימה אוטונומית (אופציה בלבד, רק למהירויות נמוכות), הגבלת מהירות או ניטור נתיב. מעבר לכך פנדה קרוס לא עומדת גם ברף התחתון של הגנה על ילדים עם 77%, ובהגנה על הולכי רגל עם 50% (נדרש 60%).