אנחנו נמצאים בדטרויט, רגע לפני חשיפת הקרוז החדשה, ולא זכורה לנו התרגשות כה גדולה בקרב אנשי שברולט. בכל זאת, לא בכל יום משיקים דור חדש למכונית גלובלית שצפויה להימכר במיליוני עותקים ברחבי העולם.

"השקענו רבות בעיצוב הקרוז החדשה, כי הבנו שזה מאוד חשוב ללקוח" אומר אלן בייטי, נשיא שברולט בצפון אמריקה, "אנחנו רוצים להמשיך ולייצר את הקרוז במספרים גדולים, אבל לא רוצים שהיא תיתפש כזולה, ולכן השקענו רבות בעיצוב ובטכנולוגיה מתקדמת. עד לקרוז לא הייתה לנו מכונית גלובלית. למדנו המון מהניסיון שלנו עם הפרויקט הזה, ואני חושב שיישמנו הרבה מהלקחים שלמדנו אז בתכנון הקרוז החדשה".

מדוע לקח לכם כל כך הרבה זמן להשיק את הדור החדש?
"הרבה דברים התרחשו בשנים האחרונות והדרך לא הייתה פשוטה. אל תשכח שרק לפני חמש שנים עברה תעשיית הרכב האמריקנית משבר חסר תקדים ורק עכשיו היא יוצאת ממנו. כעת אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להתקדם".
בשבחי הקרוז / ראיון עם נשיא שברולט צפון אמריקה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן

אז אחרי כל כך הרבה זמן, אתם מרוצים מהתוצאה הסופית?
"בוודאי! הקרוז החדשה גדולה יותר ועם זאת קלה בכ-113 ק"ג, חסכונית בהרבה ביחס לקרוז היוצאת, נראית נהדר ומצוידת במערכות בידור מתקדמות. מבחינתנו עמדנו בכל היעדים".
מה זה אומר 'מכונית גלובלית', והאם יהיו הבדלים בין השווקים?
"בין אם זו הודו, סין או ארה"ב – היום בכל מקום יש דרישה הולכת וגוברת לאיכות משופרת ולמערכות בידור מתקדמות. בנוסף, התקנות לצמצום זיהום האוויר הולכות ומחמירות. אם בעבר הייתה זליגה של טכנולוגיה מיושנת לשווקים מתפתחים היום זה לא קורה, לא עם הקרוז בכל אופן".

ובכל זאת, איפה כן נראה הבדלים?
"תקנות זיהום אוויר שונות בין השווקים השונים והעדפותיהם ישפיעו על יחידות ההנעה שישווקו באותו אזור. דיזל לדוגמה כמעט ולא נמכר בארה"ב, אך יש שווקים בהם חייבים להציע מנועי דיזל כדי להישאר רלוונטיים".

הצגתם סדאן. האם יהיו גרסאות מרכב נוספות?
"היום לא דיברנו בכלל על גרסאות מרכב נוספות של הקרוז, אבל אני יכול לומר לך שאנחנו כבר עובדים במספר כיוונים נוספים".
בשבחי הקרוז / ראיון עם נשיא שברולט צפון אמריקה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן
ומה לגבי גרסאות ספורטיביות?
"אנחנו לא חושבים שיש להן דרישה גדולה, אבל הן יהיו חלק מהמבחר. בכל מקרה, אנחנו לא מתכוונים להציג גרסאות קיצוניות, ובשביל זה יש לנו את הקמארו והקורבט".

הקרוז החדשה תעזור לכם לחזור למקום הראשון?
"אין דבר שהייתי רוצה יותר מאשר לראות את שברולט ו-GM חוזרות למקום הראשון, אבל ברור לי שזה תהליך שייקח זמן. חשוב לנו לשפר את איכות המוצר ואני מאמין שנוכל לחזור לשם, אבל זו לא המטרה העיקרית שלנו".

ואתם שואלים: איך אנחנו התרשמנו מהקרוז החדשה?
מהקרוז החדשה יכולנו להתרשם רק באופן סטטי, כמו בתערוכת רכב. ויש לנו מה לספר לכם. מבחוץ היא מזכירה, במיוחד מלפנים, את המאליבו. ההופעה מרשימה למדי והחזית נראית טוב גם בזכות תאורת הלד-יום הנאה שתוצע בכל הגרסאות. גרסת ה-RS המאובזרת (המכונית הכחולה בתמונות) בעלת הנטייה הספורטיבית, נאה למדי, אך הגרסה שתגיע אלינו צפויה לוותר על כמה סממנים ספורטיביים ולהידמות יותר למכונית האפורה בתמונות.
סביבת הנהג משלבת את העיצוב והתכנון של מאליבו החדשה עם קרוז הקודמת. חומרי הדיפון פשוטים למדי, אך המסך הנאה במרכז משפר את המצב. המרחב מלפנים טוב וכך גם מאחור.

האם יש למה לחכות? נראה שכן. אבל צריך לקחת בחשבון שהקרוז החדשה לא צפויה להגיע אלינו לפני אמצע-סוף שנת 2016, והגעתה עשויה להתעכב אפילו עד תחילת שנת 2017.

בשבחי הקרוז / ראיון עם נשיא שברולט צפון אמריקה
צילום: גיא רוטקופ, יצרן