טויוטה ישראל צפויה להמשיך בגידול במכירות גם ב-2015 ונראה שתסיים את השנה עם 28,000 כלים, כך העריך מנכ"ל יוניון מוטורס רן דנאי בהשקת האוריס והאוונסיס המחודשות. דנאי מאמין ששוק הרכב הישראלי נמצא בדרך לשיא נוסף שיעמוד על כ-250,000 מכוניות ב-2015. הסיבות לעלייה במסירות, כך דנאי, הן הריבית הנמוכה, ירידת מחירי הרכב בהתחשב בתכולה שלהן, ואפילו צניחת המכירות בשוק הרכב הרוסי שיוצרת הזדמנויות עבור השוק הישראלי.
לפי דנאי, טויוטה ישראל הייתה יכולה למכור אפילו יותר מכוניות אבל מתקשה לקבל את הכמות הרצויה מהיצרן. במחצית הראשונה של 2015, בכל אופן, נמסרו 17,000 מכוניות, עלייה של 5% ביחס לאותה תקופה אשתקד.
לא נגררים, לא מודאגים
דנאי מדגיש שטויוטה לא תיגרר אחרי מלחמה על המקום הראשון בשוק הרכב המקומי ואפילו לא על המקום השני. "אנחנו לא רצים אחרי מקומות או נתח שוק. יש לנו תוכניות סגורות קדימה ואנחנו יודעים איפה נהיה ב-2016 וב-2017". מנכ"ל יוניון מוטורס מאמין שבתנאים שנוצרו בארץ, יחד עם רמת המינוע הנמוכה בישראל, שוק הרכב יכול להגיע לרמת מכירות של 300,000 כלי רכב בשנה תוך שבע שנים.
בהתייחסו ליבוא המקביל של מכוניות טויוטה על ידי אלבר טען דנאי שאינו מוטרד: השוק ממילא מאוד תחרותי וקשה יותר מבחינתו להתמודד עם יונדאי: "אין הרבה מקום ליבוא מקביל במוצרים שאנו מייבאים ביבוא סדיר, כי קשה לקבל מחירים יותר טובים מאלה שאנו מקבלי. אני כן רואה פוטנציאל בדגמים שאנחנו לא מייבאים". דנאי הסביר שבאגף האמריקני תמשיך טויוטה ישראל להתמקד בקאמרי ולא תביא בינתיים את הסיינה וההיילנדר.
טויוטה ישראל: לא נגרר למלחמה על המקום הראשון
צילום: מנהל
מנכל טויוטה ישראל ציין כי השינויים שדורשת טויוטה לבצע בכל דגם שמגיע מאמריקה לארץ גדולים ביותר. זה מתחיל בפרטים כמו שינוי התדרים במערך השמע, החלפת יחידות המדידה (מרחק, טמפרטורה ועוד), הודעות על תזמון הטיפול, מבנה פתח התדלוק, וגם שינויים בצמיגים ובכיול המתלים. "רצינו את הסיינה אבל הכמויות שלנו אינן מספיק גדולות עבור זה. בהיילנדר המחיר לא היה מספיק מושך עבור השוק".
צופה פני עתיד
בתערוכת פרנקפורט (מחצית ספטמבר) תציג טויוטה את הדגם החדש של פריוס. דגם זה, שיהיה נושא הדגל הטכנולוגי של טויוטה, יהיה ראשון שיתבסס על פלטפורמת TNG החדשה והמאוד גמישה, שתשרת בהמשך כמעט את כל מבחר דגמי החברה. דגם זה יהיה החידוש המשמעותי של טויוטה ישראל בשנה הבאה.
הדגם ההיברידי החדש יגיע לכאן במחצית 2016, ורן דנאי סבור שהנתח שלו במכירות עלול לרדת. ירידה אפשרית זו מוסברת במחיר גבוה יותר מחד וריבוי דגמים היברידים במבחר מאידך.
טויוטה ישראל: לא נגרר למלחמה על המקום הראשון
צילום: מנהל
כמו ראב 4, קצת פחות
בסוף השנה הבאה צפוי להגיע לארץ רכב פנאי חדש המכונה בינתיים "C-HR". דגם זה, שנחשף כמכונית תצוגה בתערוכת פאריז 2014, קטן מראב 4 (ממש במעט) ויתחרה ישירות בניסאן קשקאי וכלי פנאי בינוניים אחרים, עם ממדים ומחיר קרובים. עם דגם זה, יהיו לטויוטה שני דגמים בקטגוריית הפנאי הקומפקטית, בקצה העליון שלה ובזה התחתון.
"אנחנו לא ממצים את הפוטנציאל שלנו בתחום הפנאי הקל ויכולים לעשות שם הרבה יותר" מציין דנאי ומוסיף כי "גם בתחום D (משפחתיות גדולות. א.ש), עם אוונסיס וקאמרי, לא היינו מספיק טובים במכירות והיעד שהצבנו לעצמנו הוא לתקן זאת". לפי דנאי, רשימת ההמתנה לקאמרי המחודשת היא לחצי שנה וקצב המכירות הנוכחי עומד על 120 מכוניות לחודש.
הכי קטנה
ואייגו? לפחות כרגע הגעתה אינה נראית באופק ומהלך כזה לא יתרחש במהלך השנה הקרובה. "לא הצלחנו לקבל כאן את החבילה והמחיר הנחוצים ולא נביא אותה כדי להיות עוד שחקן בשוק", מסכם דנאי נושא זה.
טויוטה ישראל: לא נגרר למלחמה על המקום הראשון
צילום: מנהל