זה קורה לימאהה כל כמה שנים, הקטע הזה של לשגר לעולם הדו גלגלי משהו חדשני. לפעמים זה מצליח, לפעמים פחות – הטי-מקס הוא אחד מאלו שפגעו בול. לכבוד 2015 מקבל הקינג מקס מספר שדרוגים: מזלג הפוך וקליפרים רדיאליים מלפנים, שינויי עיצוב קלים ופנסי LED. מפתח חכם מאפשר הנעה, כיבוי ונעילה מבלי להוציא אותו מהכיס. נוח.
בראפ–בראפ
על קטנוע המבחן הותקנו שני אביזרים שהפכו כמעט סטנדרטיים אצל כל בעל טי-מקס: אגזוז של אקרפוביץ' ו-ואריאטור של פוליני. אני יכול לתאר לכם את הצליל הנפלא שמייצר השידוך בין הטווין הפרללי לאגזוז המשוחרר הזה, אבל בינינו – אתם כבר מכירים אותו, כי כאמור רוב הטי-מקסים שעוברים ברחוב מצוידים במפלט הזה. התוצאה? קטנוע עם אודיו של רייסר בריטי משנות השישים. תענוג.
ימאהה טי-מקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל
תנוחת הישיבה נותרה כשהייתה, דהיינו מושב גבוה, מיקום קדומני למדי לרגליים וכידון שנופל ישר לידיים. בראפ-בראפ – קשה להיגמל מהצליל הזה. הביצועים של גרסת ה-530 הזו טובים מאוד, גם בלי התוספת של האדונים פוליני את אקרפוביץ. ועם שני אלו הם פשוט מצוינים, כולל החלקות של הגלגל האחורי תחת כוח בפניות ובזינוקים בעיר, והגעה קלילה לסוף סקלת המהירות. יש קטנועים חזקים יותר, אבל אף אחד מהם לא מרגיש כל כך עגול ונכון.
ורום–ורום
ועגול ונכון זה בדיוק הקטע של הטי-מקס. נכון, ישנה גם ההתנהגות שמאז ומעולם הייתה יוצאת דופן יחסית לבני מינו, והמזלג ההפוך החדש עוד משפר אותה. אבל קסמו של הטי-מקס נח מאז ומעולם באיכותו ההנדסית; הוא מצליח להסוות את משקלו בקלות. למרות שמדובר בקטנוע השוקל כמעט רבע טון (220 ק"ג, משקל רטוב) אין שום בעיה לגלגל אותו במהירות זחילה או להטות אותו מצד לצד בפקק.
ימאהה טי-מקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל
איכות ההרכבה מעולה וכל מתג, מנוף ומכלול פועלים בצורה מושלמת, משדרים תחושת איכות ונוסכת ביטחון, התגשמות המונח "מקשה אחת". הטענה היחידה שמצאנו היא כניסה מוקדמת מדי של ה-ABS ותחושת "ניפוח" של ידית הבלימה בזמן פעולת המערכת. אם ממש תגזימו, תגלו שב"קצה" המקס מרגיש כבד ומנותק. ואם להיות קטנוניים, היינו שמחים לטיפוס וירידה קלים יותר ולתא מטען משמעותי יותר.
ראשון ברמזור
הבעיה העיקרית של הטי-מקס היא תדמיתית. הוא לא תמיד מקושר לאוכלוסייה מהוגנת, בטח שלא עם האגזוזים הנפלאים הללו. יש גם יתרונות לחזות ולצליל המוכרים. לא רק כוחות החוק מכירים את הטי-מקס, כל יושבי העיר מכירים אותו – זה אומר שהמכוניות בעיר הצפופה מזהות מיד ומתאמצות לפנות נתיב, לפתוח מקום ולתת לטי-מקס לעבור – מלך או לא מלך?
ימאהה טי-מקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)
צילום: מנהל