טויוטה פריוס היא ההיברידית הראשונה שזכתה להצלחה מסחרית, והצליחה להגיע גם אל הקהל הרחב, ולא לקסום רק למשוגעים לדבר. מאז הושק הדור הראשון בשנת 1997, נמכרו מעל ל-3.5 מיליון יחידות משלושת הדורות יחדיו. עכשיו חושפת טויוטה את הדור הרביעי בשושלת, שיוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה (15.9), ולפי טויוטה ישראל יגיע אלינו ברבעון הראשון של 2016.

טויוטה פריוס החדשה
צילום: מנהל

הדור החדש מציג עיצוב בולט בהרבה משל הדור הקודם. קו הגג שומר אומנם על הקימור המזוהה של הדגם, אך הזנב בולט מעט מבעבר, יוצר מעין מבנה 2.5 קופסאות. מלפנים ומאחור בולטות יחידות תאורה גדולות, זוויתיות ואפילו קצת מוזרות. את החלון האחורי חוצה ספוילר שכל מטרתו לשפר את נתון הגרר.
טויוטה פריוס החדשה מבט לפנים
צילום: מנהל

בתא הנוסעים מתגאה טויוטה בשימוש בחומרים איכותיים מבעבר - הצהרה כמעט קבועה בהודעות לעיתונות שכאלו - המעניקים לטענתה תחושת פרמיום. מהתמונות ניתן לראות כי העיצוב ויתר על מספר מאפיינים של הדור היוצא, כמו ה"גשר" בין המושבים הקדמיים, ה"פס" החוצה את הדשבורד בו נמצאים פתחי המיזוג ועוד. מצד שני, טויוטה שמרה על המבנה הכללי עם צגים בשני מפלסים, המחלקים ביניהם את הצגת המחוונים, מצב הסוללה, מערכת השמע, הניווט ועוד.

הפריוס תוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כדוגמת מערכת לזיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב ושמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

תא הנוסעים של טויוטה פריוס החדשה
צילום: מנהל

טויוטה נידבה מעט פרטים בכל הנוגע לצד הטכני של המכונית. מהמעט שנמסר אנו יכולים לספר כי הפריוס החדשה יושבת על הפלטפורמה המודולארית החדשה של טויוטה (TNGA), אשר תשמש דגמים רבים של היצרנית בעתיד. יחידת ההנעה תהא היברידית כמובן, קטנה, קלה וחסכונית מבעבר - אך לא נמסרו עליה פרטים מעבר לכך.

טויוטה פריוס החדשה תהיה ארוכה מהקודמת ב-6.1 ס"מ (452 ס"מ), רחבה יותר ב-1.5 ס"מ (176 ס"מ) ונמוכה ב-2 ס"מ (147 ס"מ).
טויוטה פריוס החדשה מבט מאחור
צילום: מנהל