כשבחנו את אופל אסטרה GTC עם מנוע ה-1.4 ל' (למבחן לחצו כאן), התרשמנו כי מדובר בשלדה טובה, שצריכה מנוע הרבה יותר חזק כדי למצות את הפוטנציאל שלה. עכשיו מגיעה גרסת ה–1.6 ל', שמציעה 30 כ"ס ו–6.1 קג"מ יותר (170 כ"ס ו–26.5 קג"מ סך הכל), בתמורה לתוספת של 13,000 שקלים. יצאנו לנהוג.
ה–1.6 ל' נבדלת מה–1.4 ל' בחישוקים שחורים (שלא הותקנו ברכב ההדגמה). היא מרשימה במיוחד מהצד ומאחור ואילו מלפנים היא נראית כמו עדכון (נאה) לאסטרה הרגילה. תא הנוסעים מקבל כסטנדרט מסך מולטימדיה בהתקנה מקומית (הכולל GPS, בלוטות' ומצלמת רוורס). תפעול המערכת סביר (ולא יותר), אבל קשה מאוד לראות את המסך באור יום. עיצוב תא הנוסעים כבר מתחיל להיות מיושן, אך רמת האבזור טובה וכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ואת המולטימדיה האמורה. מושב הנהג נוח, המרווח מלפנים טוב כשלתחושת האווריריות תורמת השמשה שנמתחת עד לאמצע הגג. כיסוי נייד (עם תפעול ידני נוח) מאפשר לנהג לבחור בין צל לבין נוף שמיים בלתי מופרע. בהחלט חוויה מרשימה. השמשה הזו היא תוספת שעולה 7000 שקלים, אך כרגע כל המכוניות מצוידות בו - החלטה נכונה לדעתנו.
אופל אסטרה GTC מבט מהצד
צילום: מנהל

המושב האחורי מציע מרווח סביר לברכיים וחסר לראש. תא המטען גדול ושימושי.

המנוע מציע כח זמין מסל"ד נמוך, ותחושה שרירית בסל"ד ביניים. הוא פחות נעים בסל"ד גבוה, והתחושה היא שאין שם תוספת כח משמעותית ואין טעם להגיע לשם. תוספת הכח לעומת ה–1.4 ל' מורגשת בהחלט, אם כי האופי עצמו דומה יחסית. ה–1.6 ל' גם שקט יותר, אם כי לא מאוד שקט בפני עצמו. תיבת ההילוכים איטית ועם זאת לא תמיד עגולה ונעימה כמצופה.

צריכת הדלק לא מרשימה: בשיוט רגוע במיוחד הצלחנו לרשום 14.2 ק"מ/ל', אבל רק כ–8 ק"מ/ל' בממוצע במבחן, שלא היה אינטנסיבי במיוחד.
אופל אסטרה GTC במבחן דרכים (1.6 ל', טורבו)
צילום: מנהל

לאופל אסטרה GTC כיול מתלים על הצד הקשוח של הסקאלה. בעיר היא משדרת תחושה “עסוקה" ומדי פעם עוברת חבטה אל תא הנוסעים. מחוץ לעיר המתלים מספקים ריסון טוב על גלים, אבל משדרת בישירות רבה מדי את פני הכביש אל תא הנוסעים, ומקפצת על חלק מהשיבושים. לא מדובר באיכות נסיעה מרסקת עצמות ותולשת סתימות, אבל בהחלט פחות טוב מהממוצע.

המתלים גומלים על הנוחות בכביש המפותל עם ריסון מעולה של המאסה ומעט מאוד גלגול. יחד עם צמיגי ה–235/50–18 המגודלים (אותה מידה כמו ב–1.4 ל') מתקבלת אחיזה אדירה, שקשה עד בלתי אפשרי לערער, גם כשמנסים. ההגה אילם כמעט לחלוטין (יותר ממה שזכרנו מה–1.4 ל') אבל הנכונות לפנות טובה.

בקיצור, גם עם המנוע הזה אי אפשר לדגדג את היכולת של הרכב הזה, בטח כשהוא משודך לתיבה הזו, והתחושה היא, שוב, שלאוטו הזה מגיעים עוד סוסים. שלא יהיה ספק, אפשר להיות מהירים עם אופל אסטרה GTC, אפילו מאוד, אבל בלי דרמה, וחלק מהבוחנים טענו שנהיגה מהירה בה קצת משעממת.

אופל אסטרה GTC מבט לפנים
צילום: מנהל

קצת יותר
גרסת ה–1.6 ל' טורבו מציעה יחידת הנעה נעימה יותר, חזקה ושקטה מגרסת ה–1.4 ל'. אלא שהיא עדיין לא חזקה מספיק כדי לשנות את התמונה. זו עדיין מכונית רבת יכולת אבל לא מלהיבה, עם שלדה שגדולה על המנוע. היא לא תקסום לחובבי הנהיגה, אלא יותר לחובבי העצוב, ועבורם היה עדיף כיול מתלים מעט נוח יותר.

לייעוץ חינם עם מומחיי הרכב של אוטו על אופל אסטרה חייג ל-3262* או לחץ כאן

למרות זאת, העיצוב הנאה וחווית הנהיגה עם השמשה הפנוראמית הם בהחלט סיבה טובה לשקול את הרכב הזה כמכונית לצעירים או צעירים ברוחם, שלא כבולים בשיקולים הפרקטיים של הובלת ילדים ועגלות. עכשיו נשאר לכם להחליט מה חשוב לכם יותר, מחיר או סוסים.

אופל אסטרה GTC מבט לאחור
צילום: מנהל