טויוטה ישראל מתחילה בימים אלה בשיווק טויוטה היילקס החדש, הדור השמיני לטנדר המפורסם של היצרנית, ובכך היא מקדימה את מרבית מדינות אירופה. טויוטה היילקס החדש מציע מראה חיצוני מעודכן, תא נוסעים איכותי יותר ומידות חיצוניות גדולות מבעבר. לפי טויוטה מדובר בשלדת סולם חדשה, למרות שבסיס הגלגלים של הרכב נותר זהה.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
אחד השינויים החשובים בדגם הוא המעבר למנוע ה-2.4 דיזל החדש של טויוטה אשר מייצר 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ. המנוע החדש חזק ממנוע ה-2.5 ליטר היוצא (144 כ"ס, 35 קג"מ) ששירת את הגרסאות הידניות, אך הוא מציג נתון צריכת דלק דומה של 13.7 ק"מ לליטר בממוצע בגרסה הידנית (שישה הילוכים). מנוע זה יוצע גם בגרסה האוטומטית (תיבה חדשה עם שישה יחסי העברה) במקום מנוע ה-3.0 ל' בדור הקודם, שהיה חזק משמעותית (171 כ"ס).
טויוטה היילקס החדש
צילום: מנהל
ההיילקס החדש יוצע בארץ בתחילת הדרך בשתי גרסאות: ידנית בסיסית ואוטומטית מאובזרת. לשתיהן הנעה כפולה, חמישה מושבים, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, דיבורית בלוטות', שבע כריות אוויר ועוד. הגרסה האוטומטית תכלול בנוסף גם חישוקי "17 קלים, מולטימדיה עם צג בגודל "7, מצלמה אחורית ובקרת שיוט. בניגוד להערכות המוקדמות, מנוע ה-2.8 ליטר, מחליפו של מנוע ה-3.0 ל' (אותו פגשנו בלנד-קרוזר), לא יגיע בשלב זה ארצה, ולא ברור אם יגיע בעתיד.

מחירי הדור החדש כמעט זהים לשל הדור המוחלף - הגרסה הידנית תעלה 227,000 שקלים, בעוד האוטומטית תעלה 256,000 שקלים. בטויוטה ישראל מצפים להגיע עם הרכב החדש למכירות של כ-1000 יחידות בשנה. מאז השקתו בארץ, בשנת 1992, נמכרו בישראל כ-32,000 כלים.
טויוטה היילקס החדש תא נוסעים
צילום: מנהל