לוטוס סופר 7 הייתה מהראשונות להציע את הנוסחה של מרכב קליל במיוחד, גג פתוח, צמד מושבים, הנעה אחורית והתנהגות כביש מעולה. עם השנים הלוטוס הפכה לקייטרהאם ומתחרים החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם (במיוחד באנגליה, שם יש הרבה גשם). בסקירה זריזה ניתן למנות את ראדיקל RXC500, ק.ט.מ X BOW, אריאל אטום והאחרונה להגיח זו ה-BAC MONO. עכשיו יש יצרנית צעירה, מקסיקנית, ווהל 05 (Vuhl) שמה, והיא מסתכלת להן היישר בלבן של העיניים.
ווהל 05 על מסלול
צילום: מנהל
אין ואין ואין
המקסיקנית הקטנה מזכירה בעיצובה את ה-X BOW מבית ק.ט.מ, אם כי 'יותר שלמה' בכל הנוגע למשטחים החיצוניים, ובכל מקרה נראית יותר 'אוטו' מכולן. אך אל נא תטעו, ה'אוטו' הזה נטול גג, בפועל הוא גם נטול שמשה קדמית (תסלחו לי, ה"שמשות" שיש לה הן מסיטי רוח במקרה הטוב), למושבים אין ריפוד, והדבר היחיד שיגן לכם על הראש במקרה של התהפכות הן צמד קשתות התהפכות מסיביות. אבל יש סיבה לכל החסר כאן בדמות משקל נמוך במיוחד שמביא גם לתחושות ישירות יותר ללא מסננים מיותרים לטובות נוחות/שקט/עידון.
תא הנוסעים ווהל 05
צילום: מנהל
יחידת כוח
את הווהל 05 הקלילה דואג לדחוף מנוע מבית פורד: שני ליטר טורבו, מסדרת האקו-בוסט. בתחילה חשבו להשתמש במנוע מבית אודי, אך משיקולי משקל ולא פחות חשוב - הסאונד שלו, ירדו מהרעיון. המנוע מספק 285 כ"ס ומומנט של 42.9 קג"מ שמניעים 695 ק"ג בלבד. בחישוב קליל תגלו כי למכונית יחס הספק/משקל של 400 כ"ס לטון, לשם השוואה, ל-911 טורבו S יש יחס הספק/משקל של כ-350 כ"ס לטון, ועכשיו אתם מתחילים להבין את הקטע של המכונית הזו.
ווהל 05 על מסלול בשקיעה
צילום: מנהל
אז איך זה מאיץ?
מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 245 קמ"ש, שזה די והותר כשזוכרים שאין שמשה קדמית, או גג, ושהצוואר שלכם צריך לשאת גם קסדה...
ווהל 05 מבט מהצד
צילום: מנהל
איך זה בולם?
ממהירות של מאה קמ"ש לעמידה יחלפו 31.6 מטר בלבד, תודות לקליפרים בעלי 4 בוכנות, דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ ואחוריים בקוטר 280 מ"מ.
ווהל 05 מבט מהצד
צילום: מנהל

מחיר
צעצוע זה, כמו שאר הצעצועים לחובבי אספלט, אינו דבר זול. בכדי לרכוש את הווהל 05 תאלצו להיפרד מ-70 אלף דולר. זה 6000 דולר יותר מהאריאל אטום מצד אחד, מצד שני זה 18.5 אלף דולר פחות מהק.ט.מ X BOW ולא פחות מ-60 אלף דולר מה-BAC MONO ומהראדיקל 500RXC.
ווהל 05 מבט מלפנים
צילום: מנהל
אבל התחרות הקרובה ביותר מגיעה מקייטרהאם שמציעה את גרסת ה-620R שלה, כמה מפתיע, יחס הספק/משקל של 620 כ"ס לטון! (גם לה מנוע מבית פורד, רק עם מגדש-על והיא מאיצה ל-100 תוך 2.79 שניות) במחיר דומה לזה של הווהל. ומולה, הווהל פתאום נשמעת כמו גרסת ליסינג של מכוניות המסלול בתמורה לדולר. מצד שני, שאלו יהיו הבעיות שלנו, אין מה להתלבט בין מי לקנות מהצמד הזה (או מהאחרות) כי לאף אחת מהן אין מזגן, או שמשה קדמית (להוציא את הראדיקל), כך שעד שלא יהיה כאן מסלול, אין שום אפשרות לייבא אחת כזו ארצה.
ווהל 05 מבט מאחור
צילום: מנהל