ימים 1+2: "גשם גשם משמים..."
ראלי סיכום העונה המסורתי בוויילס, מציע תמיד - כיאה לאי הבריטי, ועוד בסתיו - דרכי עפר לחות עד רטובות. אלא שהפעם הוא התעלה על עצמו, ושפע גשמים בימים שקדמו למרוץ הפכו את המסלול לבוצי. כיף!

המקצים הראשונים, בהובלת אוג'ייה, עברו ללא אירועים חריגים, פרט ללאטוולה שנעל גלגלים, סיים בתוך תעלה ונאלץ לפרוש מהמשך היום. מיק (סיטרואן) שמר על נהיגה עקבית וטובה למרות שלא נהג בתוואי מקצה 3 מזה כארבע שנים, ואת מקצה 4 הצליח לסיים כשהוא מהיר מאוג'ייה ב- 5.2 שניות. אוסטברג בן קבוצתו סבל מחור ברצפת הרכב, דבר שגרם לתא הנהג להתמלא בוץ, ופגע בביצועיו. אבל עיקר המאמץ מבחינת נהגי סיטרואן היה לצבור נקודות עבור הקבוצה במלחמה על המקום השני באליפות היצרנים מול יונדאי. מיקלסן, מקבוצת פולקסווגן, הגיע באיחור למרוץ לאחר שנאלץ לעבור בדיקות רפואיות לא מתוכננות בגרמניה, והפסיד את מקצה ה shakedown, מה שלא מנע ממנו לנהוג בהמשך ולסיים שלישי במרוץ, מה שהקנה לו את המקום השלישי באליפות הנהגים.
WRC - בריטניה 2015
צילום: מנהל

היום השלישי: "קול המון טיפות המים..."
במקצי הפתיחה של היום השלישי נוויל (יונדאי) היה המהיר ביותר מבין כל הנהגים, ויחד עם שותפו לקבוצה סורדו היו מהירים מאוסטברג של סיטרואן, מחממים את הקרב באליפות הקבוצות. בעוד לאטוואלה סבל מגל הינע שבור ונאלץ שוב לפרוש, המוביל אוג'ייה ואחריו מיק, התמודדות היטב עם הגשם הבלתי פוסק, וביצעו מקצים נקיים.

לעומת פתיחת היום, אוסטברג שמר על קצב עקבי, בעוד סורדו סבל מבעיות בהורדת ההילוכים, דבר שגרם לאוסטברג לשוב לתמונה, ולטפס למקום הרביעי. זאת למרות שהמשיך לסבול מהחור ברצפה ואף נכנס לתעלה, ממנה חולץ במהירות בסיוע הצופים, ושב למרוץ. הקרב על המקום השני באליפות היצרנים הוכרע כאשר נוויל מיונדאי התהפך במקצה 11 ונאלץ לפרוש מהמרוץ. התאונה גרמה לאוג'ייה לעצור לגמרי, ולאחר בדיקת צילומי הוידאו ברכב, זוכה אוג'ייה ב-31 שניות וסיים שוב כמוביל המקצה.

היום הרביעי: "זה היה סיפור של חורף, לא יותר..."
אוג'ייה, שככל הנראה זיכרון ההתרסקות בראלי ספרד בחודש שעבר עוד היה טרי בזיכרונו, נהג הפעם באופן זהיר ביום האחרון. הפער שפתח על המתחרים בימים הקודמים אפשר לו לעשות זאת מבלי לחשוש לגורל המקום הראשון. לאטוולה ניצל את ה power stage בסוף המרוץ כדי לצבור 3 נקודות בונוס, לאחר מרוץ רצוף כשלים. נהגי סיטרואן שמרו על נהיגה זהירה גם כן, בעיקר כדי לצבור נקודות לאליפות היצרנים, מיק סיים שני ואוסטברג שביעי. נקודות חשובות אלו הביאו את סיטרואן למקום השני באליפות היצרנים, 6 נקודות בלבד לפני יונדאי. בהחלט הישג נאה ליצרן הקוריאני.

סבסטיאן אוג'ייה הצרפתי, כפייבוריט לזכיה באליפות, הוסיף ניצחון שמיני העונה וזכייה באליפות נהגים נוספת ושלישית ברציפות. את העונה סיימה קבוצת פולקסוואגן בזכייה "מרובעת", שלושת המקומות הראשונים באליפות הנהגים וכמובן אליפות היצרנים.

סבב הראלי העולמי יוצא לפגרה, אבל כבר ב- 22 בינואר 2016 תיפתח העונה החדשה במרוץ מונטה-קרלו. עד אז, סעו בדרכים טובות!
WRC - בריטניה 2015
צילום: מנהל
דירוג מרוץ וויילס
1 סבסטיאן אוג'ייה - פולקסוואגן - 25 נק'
2 כריס מיק - סיטרואן - 18 נק'
3 אנדראס מיקלסן – פולקסוואגן 2 - 15(+2) נק'
4 דני סורדו - יונדאי - 12 נק'
5 היידן פאדון – יונדאי מוביס - 10 נק'
6 אלפין אוונס – M-sport פורד - 8 נק'
7 מאדס אוסטברג - סיטרואן - 6 נק'
8 סטאפן לפבר - סיטרואן - 4 נק'
9 רוברט קוביקה – סקודה פרטית - 2 (+1) נק'
10 לורנצו ברטלי – פורד פרטית - 1 נק'
* הניקוד בסוגריים מתייחס ל- power stage
דירוג כללי אליפות הנהגים
1 סבסטיאן אוג'ייה - פולקסוואגן - 263 נק'
2 יארי-מאטי לאטוולה - פולקסוואגן - 183 נק'
3 אנדראס מיקלסן – פולקסוואגן 2 - 171 נק'
4 מאדס אוסטברג - סיטרואן - 116 נק'
5 כריס מיק - סיטרואן - 112 נק'
6 ת'יירי נוויל - יונדאי - 90 נק'
7 דני סורדו - יונדאי - 89 נק'
8 אלפין אוונס – M-sport פורד - 89 נק'
9 היידן פאדון – יונדאי מוביס - 84 נק'
10 אוט טאנק - M-sport (פורד) - 63 נק'
WRC - בריטניה 2015
צילום: מנהל
דירוג כללי אליפות היצרנים
1 פולקסוואגן - 413 נק'
2 סיטרואן - 230 נק'
3 יונדאי - 224 נק'
4 M-sport (פורד) - 181 נק'