כשנה וחצי אחרי שהציגה למבורגיני את ההוראקאן, חושפת יצרנית האקזוטיקה האיטלקית גרסת הנעה אחורית לדגם. ההספק הופחת, כך גם המשקל והביצועים, בקו ישר לפחות, מעט פחות טובים. אך המתלים הוקשחו, מה שרומז שלא מדובר בסתם גרסת כניסה זולה (טוב, נו, פחות יקרה) להוראקאן, אלא בגרסה לנהגי הארד-קור, שמבחינתם להוריד 610 כ"ס דרך הנעה כפולה זה לא מאתגר.
למבורגיני הוראקאן חזית חדשה
צילום: מנהל

יותר הצמדה, פחות הספק
השינוי הבולט ביותר הוא בעיצוב החרטום. הפגושים זכו לעיצוב חדש, כולל דיפיוזר שונה מאחור. עדכוני העיצוב לא רק יוצרים מראה דינאמי יותר (אבל לאו דווקא נאה יותר) אלא גם תורמים להצמדה אירודינמית טובה יותר, כך למבורגיני.

יחידת הכח המוכרת, 5.2 ליטר בתצורת V10, איבדה שלושים סוסים ומסתפקת כעת ב-580 כ"ס "בלבד". תיבת ההילוכים היא דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הוויתור על ההנעה הקדמית חסך 33 ק"ג, ומעמידה את מחט המשקל על 1,389 קילו בלבד. יחס ההספק/משקל המעט פחות טוב, יחד עם הורדת הכח היעילה פחות של הנעה אחורית לעומת כפולה, מסתכמים בשתי עשיריות שניה במאוץ הקלאסי למאה – ועדיין, אין לנו בעיה להסתפק ב-3.4 ש' למאה. עוד פחות משמעותי הוא ההבדל במהירות הסופית – "רק" 320 קמ"ש לעומת 325 בגרסת ההנעה הכפולה.

חלוקת המשקל, למקרה שתהיתם, היא 60% לטובת הציר האחורי ו-40% לקדמי.
תא הנוסעים של למבורגיני הוראקאן
צילום: מנהל

ולא לשכוח ירוק
אנחנו לא מצליחים לדמיין לקוח של הוראקאן, או למבורגיני בכלל, שממש מוטרד מנושא צריכת הדלק של הרכב, אבל אנשי למבורגיני מנסים בכל זאת להצטייר כידידותיים לסביבה. כמו בגרסת ההנעה הכפולה, גם כאן יודע המנוע לנתק חמישה מתוך עשרת הצילינדרים בזמן שיוט רגוע. זה מספיק לנתון – רשמי – של שמונה ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. זהו, עכשיו אנחנו רגועים...

עכשיו רק נשאר לנו לעבור למדינה בה כן מוכרים למבורגיני (או לחכות ולראות אם השמועות יתממשו) ולהכין כ-150 אלף אירו, לפני מיסים.
למבורגיני הוראקאן מבט מאחור
צילום: מנהל