למרות שבשנים האחרונות הולך וגדל היצע הדגמים ההיברידים, ישנם יצרנים שעדיין מאמינים בצורך לכלול בהיצע הדגמים גם דגם עצמאי (לא גרסה של מכונית קיימת) שתפקידו לשאת בשורה טכנולוגית משמעותית – והכוונה היא בעיקר למערכות הנעה שונות. הדוגמה הבולטת היא טויוטה, שעדיין ממשיכה לייצר את הפריוס ומציגה לה בכל כמה שנים דור עדכני, למרות הימצאם של דגמים היברידיים בעלי טכנולוגיה דומה (ורק נזכיר שזו גם הציגה לא מזמן את המיראי המימנית). כעת גם יונדאי מוסיפה למבחר דגם כזה, הטומן בחובו טכנולוגיה ייחודית.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

מבחוץ, האיוניק מתהדרת במראה, ובכן, ייחודי. מלפנים עוד אפשר לזהות את הקשר המשפחתי לשאר דגמי יונדאי, אך קו הגג המשתפל בחדות אל עבר הזנב הקטום יחד עם הזנב המסורבל למראה, יוצרים מופע מעט מגושם ולא נעים לעין; אפשר להניח שניתן שיקול של יעילות אווירודינאמית בזמן עיצוב המרכב.
יונדאי איוניק - היברידית, פלאג-אין או חשמלית
צילום: מנהל
אבל הסיפור הגדול באיוניק הוא לא העיצוב, כי אם סוגי מערכות ההנעה – שלוש במספר. בקרב המכוניות הירוקות עד היום יצא לנו לפגוש במכוניות היברידיות, חשמליות או היברידיות פלאג-אין, כאשר ישנן מכוניות בודדות – כמו הפריוס – המציעות בחירה בין יחידה הנעה היברידית לבין יחידת הנעה מבוססת טעינת שקע. האיוניק, לעומת זאת, מציעה אפשרות בחירה דומה לזו של הפריוס, לצד אופציה נוספת – שלישית, כאמור: אפשרות בחירה ביחידת הנעה חשמלית לחלוטין.

בשלב זה יונדאי פרסמה נתונים טכניים חלקיים – ישנם מספרים, בעיקר הספק ומומנט – אך לא ברור מה הנתונים המדויקים לכל גרסה. ככל הנראה לגרסה ההיברידית יהיה מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, אטמוספרי בעל הזרקה ישירה, המספק 105 כ"ס (ב-5700 סל"ד) ו-15 קג"מ (ב-4000 סל"ד), כשלצידו מותקן מנוע חשמלי בעל הספק של 43.5 כ"ס. הסוללה היא מסוג ליתיום-יון פולימר, קטנה ויעילה מסוללות הניקל-מטאל המקובלות, הממוקמת מתחת למושב האחורי (מה שמסייע, בין השאר, לחלוקת משקל יעילה – עניין חשוב לאור משקל הסוללה). שילוב של שני המנועים מייצר 141 כ"ס (ב-5700 סל"ד) ומומנט של 27 קג"מ, הזמינים כבר מ-0 סל"ד.

ליחידת ההנעה מחוברת תיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 6 הילוכים, חדשה אף היא. מדובר בשילוב נדיר יחסית, בו נעשה שימוש בעיקר בהונדה (בג'אז ההיברידית החדשה, שטרם הגיעה לאירופה) ובקרב כמה יצרניות על (לה-פרארי, מישהו?). לטענת יונדאי, התיבה מאופיינת בחיכוך פנימי נמוך במיוחד, עם מיסבים בעלי מקדם חיכוך נמוך מהמקובל. כמו כן, ביונדאי מספרים כי הבחירה בתיבה כזו נועדה למנוע את התחושה המתאמצת-מיוסרת המאפיינת מכוניות היברידיות בזמן תאוצה (ואלו, לרוב,עושות שימוש במפצלי-כוח, להם אופי פעולה דומה לשל תיבות רציפות).
יונדאי איוניק - היברידית, פלאג-אין או חשמלית
צילום: מנהל

מעבר לכך, האיוניק הוא הדגם הראשון של יונדאי הבנוי מחומרים ממוחזרים. כך למשל, דיפוני הדלתות עשויים מתרכובת של פלסטיק ממוחזר, שבבי עץ ואפר וולקני – דיפון שהוא גם ידידותי לסביבה וגם קל ב-20% ביחס לדיפון פלסטיק סטנדרטי; השטיחים בתא הנוסעים עשויים בחלקם מקני-סוכר (!) והם ניתנים למחזור; צבע חיצוני המבוסס על שמן סויה ועוד. התא עצמו, אגב, מעוצב באופן סטנדרטי למדי ומזכיר את התאים של שאר דגמי היצרנית.

כמו בכל רכב מודרני, גם האיוניק תציע מערכות בטיחות מתקדמות, תקשורת ומולטימדיה. כך, למשל, תוצע מערכת בלימה אוטומטית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ו-7 כריות אוויר.

מכלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי יש נכונות להביא את האיוניק לישראל – אך טרם התקבלה החלטה בנושא.
יונדאי איוניק - היברידית, פלאג-אין או חשמלית
צילום: מנהל