קיה ישראל פתחה את השנה החדשה בהשקת הספורטאז' - שבאופן טבעי משך הרבה עניין בתקשורת ובציבור - אולם החידושים לתחילת 2016 אינם מסתכמים בזאת. כעת, אחרי ההשקה המתוקשרת של הספורטאז', מגיעה תורה של קיה סיד - המוצעת כעת בגרסת סטיישן, דיזל אוטומטית ב-133,000 שקלים - מחיר נמוך בלמעלה מ-20,000 שקלים ביחס לגרסה שהוצעה עד כה.
למעשה, כבר מתחילת דרכה הוצעה הסיד בישראל בגרסאות דיזל - האצ'בק או סטיישן, עם תיבות ידניות ואוטומטיות - אולם מחירן של אלו היה גבוה יחסית והיה פחות אטרקטיבי לשוק הפרטי למול גרסת הבנזין. כעת, עם הצלחתה של רנו מגאן סטיישן דיזל והצטרפותה של פורד פוקוס דיזל לתחרות, החליטו בקיה להיכנס אף הם למשחק. אפשר להניח שהתמחור החדש הושג, בין השאר, הודות לדירוג ירוק נמוך משמעותית מבעבר (4, לעומת 15 עד כה) וכן לשינמוך רמת הגימור - הגרסה המוזלת מוצעת ברמת גימור LX, שהיא בסיסית יותר מה-EX שהוצעה עד כה (ועדיין מוצעת). ההבדלים באבזור, יש לציין, זניחים ומסתכמים בעיקר בחסרונם של חישוקים קלים בקוטר "16, בקרת אקלים מפוצלת ובהיעדר כיוון תמיכה לגב התחתון. מנגד, עדיין יש בקרת שיוט ומערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות' מקורית וכונן קשיח לאחסון קבצי מוזיקה. יצוין כי אף אחת מרמות הגימור לא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות, שהופכות אט-אט לסטנדרטיות בקרב המכוניות המשפחתיות.
במישור הטכני, יצוין כי גרסת הדיזל עושה שימוש ביחידת הנעה משופרת מבעבר. מנוע הטורבו-דיזל עבר שדרוג וכעת מפיק 136 כ"ס ב-4000 סל"ד (לעומת 128 כ"ס, גם אז ב-4000 סל"ד) ו-30 קג"מ מ-1750 סל"ד (26.5 קג"מ מ-1900 סל"ד עד כה). השינוי הגדול, אם כן, נוגע לתיבת ההילוכים - כעת מדובר בתיבה רובוטית דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים, המחליפה את התיבה האוטומטית-פלנטרית בעלת ששת המהירויות שהוצעה עד כה. בגרסה האוטומטית רושמת הסיד שיפור ניכר בתצרוכת הדלק - 22.7 ק"מ לליטר בממוצע, לעומת 17.8 ק"מ בממוצע עד כה - שיפור של 27.5%! השיפור בביצועים בולט אף הוא - כעת נדרשת סיד סטיישן דיזל אוט' ל-10.5 שניות ל-100 קמ"ש (בדרך ל-197 קמ"ש מרביים) לעומת 12.1 שניות עד כה (עד ל-185 קמ"ש).
סיד דיזל סטישן תמשיך להיות מוצעת גם עם תיבה ידנית, ב-125,000 שקלים. כמו כן, ניתן לרכוש סיד דיזל גם בגרסאות האצ'בק, גם כאן עם תיבות ידניות או אוטומטיות. באופן מעניין, מחיר גרסת ההאצ'בק הידנית בגימור LX עומד על 134,000 שקלים - מחיר גבוה ב-9000 שקלים ביחס לגרסת הסטיישן, למרות שאין לכך צידוק ברמת המפרט הטכני.
קיה סיד סטיישן
צילום: מנהל
בחודשים הקרובים אמורה להצטרף להיצע המקומי גם האופטימה המחודשת בגרסה היברידית, ואחרי כן צפויה להגיע לארץ גם גרסה מחודשת לפורטה.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
בעתיד הקצת יותר רחוק – כנראה רק בתחילת 2017 – יגיעו ארצה נירו, רכב היברידי (שעל אב הטיפוס שלו כבר נהגנו בחו"ל) והדור הבא של הריו. הריו החדשה תתבסס על פלטפורמת ה-i20, אך תשתמש בחטיבות כח חדשות יותר של הקונצרן הקוריאני במקום מנוע ה-1.4 ל' הוותיק שמשרת את היונדאי.
קיה סיד סטיישן דיזל
צילום: מנהל