בשורות טובות למחבק העצים הממהר: ב.מ.וו ישראל אישרו כי ה-i8 הכמעט אקזוטית תגיע ארצה בשנה הבאה. מכונית הספורט ההיברידית מציעה מרווח לארבעה (2+2), ביצועים יותר מהולמים, הנעה כפולה, צריכת דלק מעולה ורמת זיהום אוויר נמוכה ביותר.
ב.מ.וו i8 - בישראל בשנה הבאה
צילום: מנהל

ה-i8 היא מכונית פלאג אין היברידית, מה שכנראה יהפוך אותה לזכאית להטבת מס בארץ. יחידת הכוח משולבת מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.5 ליטר (שלושה צילינדרים!) שמספק 231 כ"ס ו-32.6 קג"מ. מנוע הבנזין משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה ומוריד את הכוח אל הסרן האחורי. המנוע החשמלי מפיק 131 כ"ס ו-25.4 קג"מ ומניע את הסרן הקדמי ובכך למעשה מתקבל ההנעה הכפולה. לאלו שפחות חזקים במתמטיקה נספר שההספק המשולב הוא 362 כ"ס ו-58 קג"מ.

ב.מ.וו i8 - בישראל בשנה הבאה
צילום: מנהל

מה עוד? השלדה עשויה חומרים קלים כדוגמת אלומיניום ופלסטיק מחוזק בסיבי פחמן, המשקל העצמי עומד על פחות מטון וחצי, חלוקת המשקל היא 50/50 בדיוק, אפשר לנסוע על מצב החשמל כ-35 קילומטרים, וצריכת הדלק הממוצעת, כך ב.מ.וו, עומדת על 47.6 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו i8 - בישראל בשנה הבאה
צילום: מנהל

הביצועים מעולים: 4.4 שניות זה הזמן שלוקח להגיע למאה קמ"ש ממצב עמידה והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קילומטרים בשעה.
ב.מ.וו i8 - בישראל בשנה הבאה
צילום: מנהל
מב.מ.וו ישראל אינו נמסר תאריך מדויק או מחיר משוער. זול בכל מקרה, זה לא יהיה. בבריטניה מחיר i8 בסיסית עומד על כ-104 אלף ליש"ט ורק לשם השוואה אודי R8 בסיסית עולה בממלכה הבריטית כ-120 אלף ליש"ט.
ב.מ.וו i8 - בישראל בשנה הבאה
צילום: מנהל