קיה אופטימה החדשה נצפתה בכבישי ארצנו, אפילו כבר עם "כובע צהוב" של מוניות. מבירור שערכנו עם היבואן, טלקאר, עולה כי אכן החל שיווק הדגם החדש בישראל – אך כרגע עם מנוע דיזל בלבד. המחיר מתחיל ב-178,000 ש"ח.
קיה אופטימה החדשה בישראל
צילום: איתי שטיינברג, יצרן
הדור הרביעי של קיה אופטימה שונה משמעותית מקודמו – אם כי מבחוץ קשה להיווכח בכך. מלפנים ישנן יחידות תאורה חדשות וגרפיקה חדשה לסבכה הקדמית ולפגוש הקדמי. מאחור ההבדל קצת יותר בולט לעין, גם כאן עם יחידות תאורה חדשות וצרות מבעבר. תא הנוסעים, לעומת זאת, כבר שונה בהרבה – הן ברמה הויזואלית והן ברמת איכות הגימור. מעבר לכך, מציינים בקיה כי האופטימה מציעה מרווח פנים עדיף לכל אחד מהנוסעים ומציעה מפרט אבזור משודרג (המפרט המקומי של האופטימה טרם פורסם).
קיה אופטימה החדשה בישראל
צילום: איתי שטיינברג, יצרן
השינויים המרכזיים הם מכאניים בעיקרם – ונוגעים בעיקר לשלדה ולמתלים. מידות המרכב גדלו ב-1 ס"מ בכל ממד, כאשר הרוחב זכה לצמיחה הגדולה ביותר – ב-3 ס"מ, לכדי 186 ס"מ. מעבר לכך, בדגם החדש הוקשחה השלדה ב-50% (!) לעומת הדור היוצא – מה שאמור לתרום, בין השאר, להתנהגות כביש טובה יותר. כמו כן, הדגם החדש אמור להציע עידון משופר, עם בידוד רעשים ויכולת ספיגת שיבושים טובים מבעבר.
קיה אופטימה החדשה בישראל
צילום: איתי שטיינברג, יצרן
יחידת ההנעה עברה גם היא שדרוג. מנוע הדיזל – היחיד שמוצע כרגע בארץ – הוא אותו מנוע 1.7 ליטר טורבו דיזל הזרקה ישירה מהדגם הקודם בבסיסו, אך במהדורה משופרת. הנתונים מדברים על 141 כ"ס ב-4000 סל"ד ו-34.6 קג"מ ב-1750 סל"ד – נתונים טובים במעט משל הדור הקודם (136 כ"ס ב-4000 סל"ד, 33.1 קג"מ ב-2000 סל"ד). השינוי המשמעותי, כפי שראינו בדגמי קיה האחרונים, הוא החלפת תיבת ההילוכים – כעת מדובר על תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים, לעומת האוטומטית-פלנטרית הקודמת, לה היו 6 הילוכים. יחידת ההנעה המשודרגת מאפשרת שיפור בביצועים ובצריכת הדלק – 11 שניות נדרשות כעת לגרסת הדיזל-אוט' בדרך ל-100 קמ"ש (לעומת 11.6 שניות בעבר) ושיעור צריכת הדלק הממוצעת עומד כעת על 22.7 ק"מ לליטר, במקום 16.7 ק"מ לליטר – שיפור של 36%!
קיה אופטימה החדשה בישראל
צילום: איתי שטיינברג, יצרן
היצע המנועים של האופטימה כולל גם מנוע בנזין (שעבר לדגם החדש בלי שינויים) וכן יחידת הנעה היברידית. זו האחרונה נעזרת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר (154 כ"ס) יחד עם מנוע חשמלי (51 כ"ס) בכדי להניע את הגלגלים (הקדמיים) דרך תיבה אוטומטית-פלנטרית עם שישה הילוכים. שתי הגרסאות עתידות להגיע בהמשך השנה לישראל, ככל הנראה עד הקיץ.
קיה אופטימה החדשה בישראל
צילום: איתי שטיינברג, יצרן