במקביל לפידאון עליה סיפרנו לכם אתמול, פולקסווגן חשפה בתערוכת ז'נבה גם את רכב התצוגה בעל השם הקליט T-קרוס בריז קונספט – רכב פנאי קטן המתבסס על שלדת הפולו, בגרסת קבריולה. לא ברור אם הופעת הגרסה הפתוחה היא רק תרגיל עיצובי או ניסיון לבחון את תגובת הקהל לקראת גרסה סדרתית, אך ברור מאוד כי הדגם עצמו הוא קדימון לתשובה של פולקסווגן לניסאן ג'וק, שברולט טראקס ומאזדה CX-3.
פולקסווגן T-קרוס בריז קונספט: ג'וק גרמני
צילום: מנהל
בכירי פולקסווגן כבר הצהירו בעבר כי לטיגואן ולטוארג יצטרפו בעתיד שלושה דגמי פנאי-שטח חדשים, וה-T-קרוס בריז מצטרף לאחיו הגדול, ה-T-ROC, שהוצג כקונספט ב-2014 וצפוי להגיע לשווקים בגרסת ייצור כבר ב-2017.
מבחינת ממדים, ה-T-קרוס בריז גדול מהפולו עליה הוא מבוסס בכ-10 ס"מ בכל המדדים, ובזכות משקל של 1250 ק"ג בלבד הוא מסתפק במנוע ה-1.0 ל' TSI של הקונצרן (110 כ"ס) המשודך לתיבה כפולת-מצמד ולהנעה קדמית. גרסאות הייצור, אם וכאשר, יוצעו ככל הנראה במגוון יחידות בנזין ודיזל, כמו גם אופציה להנעה כפולה.
פולקסווגן T-קרוס בריז קונספט: ג'וק גרמני
צילום: מנהל
פולקסווגן מדווחת על תאוצה למאה קמ"ש ב-10.3 שניות, 186 קמ"ש מרביים וצריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר. זה לא ממש רלוונטי מאחר ומדובר ברכב תצוגה, אך זה בהחלט נותן אינדיקציה לנתוני הביצועים והצריכה אליהם מכוון הרכב הסדרתי.
פולקסווגן T-קרוס בריז קונספט: ג'וק גרמני
צילום: מנהל